
Tokom prvih devet mjeseci 2024. godine, aerodromi u bivšoj Jugoslaviji opslužili su 28,9 miliona putnika, zabilježivši značajan promet. Samo u septembru kroz ove aerodrome prošlo je 4,03 miliona putnika.
Na vrhu liste po rastu putnika u septembru nalaze se aerodromi Tivat, Zadar i Sarajevo, sa impresivnim godišnjim porastima od 33,6%, 31,6% i 30,6%.
Nasuprot tome, pojedini aerodromi zabilježili su pad broja putnika u septembru. Tuzlanski aerodrom je imao pad od 27,3%, dok je aerodrom u Nišu izgubio 18,7% putnika u odnosu na prethodnu godinu. Aerodrom Banjaluka takođe je zabeležio pad od 11,3%. Pad u ovim regionima ukazuje na izazove sa kojima se suočavaju manji aerodromi u konkurenciji sa većim čvorištima u regionu, kao i na potencijalno ograničene mogućnosti za privlačenje dodatnih linija.
Promet putnika na aerodromima bivše Jugoslavije u prvih devet mjeseci 2024. godine:
Beograd 6.423.607
Zagreb 3.265.294
Split 3.222.684
Priština 3.048.437
Dubrovnik 2.568.338
Skopje 2.284.933
Zadar 1.500.359
Sarajevo 1.439.181
Podgorica 1.420.321
Ljubljana 1.135.301
Tivat 989.265
Pula 478.787
Banja Luka 297.374
Niš 282.869
Ohrid 181.695
Tuzla 152.233
Rijeka 136.601
Osijek 37.873
Mostar 37.263
Brač 21.267
Kraljevo 11.496
Mali Lošinj 4.362
Maribor 1.919 Beograd među 100 najprometnijih aerodroma u Evropi
Beogradski aerodrom zauzeo je 72. mesto među najprometnijim evropskim aerodromima, našavši se u društvu aerodroma poput Bazela, Rejkjavika i Lanzarotea, ali ispred Glazgova, Sofije i Rodosa. Ovaj rezultat potvrđuje poziciju Beograda kao glavnog čvorišta u regionu. Zagreb je na 110. mestu, dok Priština zauzima 115. mesto. Aerodrom u Skoplju rangiran je na 134. poziciji, što ga svrstava među manje prometne u poređenju sa evropskim čvorištima, ali ispred aerodroma poput Zakintosa i Tromsoa.
Hrvatska – najbrže rastuće tržište u regionu
Hrvatska se u ovoj godini istakla kao najbrže rastuće tržište po broju putnika među zemljama bivše Jugoslavije, sa dodatnih 1,5 miliona putnika do kraja septembra u poređenju sa prošlom godinom. Ovaj rast prati povećanje turističkog interesa za hrvatske destinacije, kao i proširenje saobraćajnih linija ka popularnim evropskim gradovima.