TIHA HERCEGOVAČKA POSLOVNA IMPERIJA PREUZELA VRH

Ataco Mostar prva firma u Hercegovini s više od pola milijarde prihoda: Kako su pretekli Violete i sve ostale

Ataco mostar

Ataco Mostar: Kompanija koja je tiho nadrasla sve rivale u Hercegovini i prešla pola milijarde maraka prihoda

Kada se spomenu najjače i najuspješnije kompanije u Hercegovini, većini će na prvu pasti na pamet imena poput Violete iz Gruda ili nekih od poznatih hercegovačkih firmi iz Širokog Brijega. Međutim, statistika za proteklu poslovnu godinu pokazuje da je tron najveće hercegovačke kompanije preuzela jedna mostarska firma, čije ime, iako poznato u poslovnim krugovima, često ostaje u sjeni javnosti.

Riječ je o firmi Ataco d.o.o. Mostar, koja je u 2024. godini ostvarila ukupne prihode od čak 501,8 miliona konvertibilnih maraka, što je za oko 60 miliona KM više nego godinu ranije. Ovim impresivnim rezultatom, Ataco je postao prva i jedina kompanija iz Hercegovine koja je premašila prihod od pola milijarde KM na godišnjem nivou.

Ataco je jedan od vodećih distributera robe široke potrošnje u Bosni i Hercegovini. Njihova poslovna priča počela je još 1994. godine, kada je firma osnovana kao porodično preduzeće pod nazivom Ataco – Trgovina i zastupanja d.o.o. Mostar. Tokom godina, vlasnička struktura firme se mijenjala, a porodični kapital postao je mješovit – spoj domaćih i inostranih investicija.

Danas, suvlasnici Ataca su Emil Tedeschi, Nijaz Skenderagić, te Jozo Musa i njegov sin Miro Musa.

Najpoznatiji član ove poslovne ekipe široj javnosti svakako je Nijaz Skenderagić, nekadašnji omladinski funkcioner u bivšoj Jugoslaviji i prepoznatljiva figura antifašističkog pokreta. Skenderagić je prije nekoliko godina bio spominjan kao potencijalni kandidat za gradonačelnika Sarajeva ispred SDP-a, ali je odbio kandidaturu. Osim angažmana u Atacu, Skenderagić je vlasnik i suvlasnik više firmi, a nedavno je ušao i u projekat rekonstrukcije kultne mostarske zgrade "Razvitak", koja će nakon dugogodišnjeg propadanja biti zamijenjena modernim stambeno-poslovnim kompleksom.

Među suvlasnicima je i Emil Tedeschi, jedan od najbogatijih i najutjecajnijih poslovnih ljudi na Balkanu. Tedeschi je osnivač i većinski vlasnik Atlantic Grupe, pod čijim okriljem posluju popularni brendovi poput Grand kafe, Cedevite, Argete i drugih. U Ataco je ušao 1997. godine, godinu dana nakon što je u saobraćajnoj nesreći tragično stradao Ivica Musa, mladi privrednik s kojim je Tedeschi bio u prijateljskim odnosima. Na poziv Ivicinog oca, Joze Muse, Tedeschi je postao partner u kompaniji i, kako je sam izjavio, tada je dobio ponudu: „Sve što imam ja, Emil, imaš i ti.“

Kroz naredne godine kompanija je konsolidovana, a partnerstvu su se priključili i ostali današnji suvlasnici. Jozo Musa je dio vlasništva kasnije prenio na svog sina Miru Musu, koji je od tada uspješno vodio operativno poslovanje firme.

Inače, porodica Musa, porijeklom iz Širokog Brijega, jedna je od najbogatijih i najutjecajnijih hercegovačkih poslovnih porodica. Miro Musa je početkom 2024. godine dospio u centar pažnje poslovne javnosti u regiji, kada je objavljeno da je postao vlasnik luksuznog hotela Ikador kod Opatije, jednog od najprestižnijih hotela na hrvatskoj obali, otvorenog 2019. godine. Pored toga, Musa u Hrvatskoj ima pet firmi koje posluju u oblasti turizma, građevinarstva i obnovljivih izvora energije. Među njegovim projektima je i hotel Briig u Splitu, otvoren prije šest godina, čime se pozicionirao kao jedan od vodećih investitora u luksuzni turistički sektor u susjednoj Hrvatskoj.

Uspon Ataca na poslovnoj sceni Hercegovine i cijele Bosne i Hercegovine nije rezultat agresivne marketinške kampanje ili glasnih nastupa u javnosti, već tihe, ali izuzetno uspješne poslovne politike distribucije robe široke potrošnje i strateških partnerstava. Dok su neka druga preduzeća privlačila pažnju svojim brendovima, Ataco je gradio mrežu i jačao svoju poziciju u distribuciji, sve do statusa lidera u regiji.

Ovim rekordnim prihodima, Ataco je ne samo pretekao konkurenciju, nego i ispisao novu stranicu hercegovačke privredne istorije, postavši simbol domaćeg kapitala, regionalne saradnje i uspješnog biznisa koji spaja Mostar, Široki Brijeg, Sarajevo i Zagreb.

Ako se nastavi ovakav rast, nema sumnje da će Ataco u godinama koje dolaze učvrstiti poziciju jedne od vodećih bh. kompanija i postaviti nove standarde u sektoru distribucije robe široke potrošnje.