BIO SIMBOL AMERIČKOG LUKSUZA

Auto koji je brutalno osramotio Cadillac

Cadillac

Veći dio 20. stoljeća CADILLAC je bio simbol američkog luksuza, moći i prestiža. Ali početkom 1980-ih, Cadillac se našao pod pritiskom novih tržišnih trendova.

Evropski proizvođači poput BMW-a i Mercedesa osvajali su američke kupce svojim kompaktnim, ali sofisticiranim modelima.

General Motors (GM), matična kompanija Cadillac-a, odlučila je brzo odgovoriti – ali umjesto da razvije potpuno novi model dostojan svog imena, krenula je prečicom. Tako je 1981. godine rođen Cadillac Cimarron, automobil koji je postao jedna od najvećih grešaka u istoriji kompanije.

Luksuzni automobil Cadillac ili običan Chevrolet Cavalier?

Cimarron je bio baziran na GM-ovoj J-platformi, što znači da je dijelio gotovo sve komponente sa modelima niže cijene kao što su Chevrolet Cavalier, Pontiac J2000 i Oldsmobile Firenza. Uglavnom, Cadillac je uzeo običan Chevrolet, dodao malo više opreme, još nekoliko luksuznih materijala i zalijepio prestižni Cadillac amblem na prednju masku.

Problem? Kupci i automobilski kritičari nisu bili naivni. Iako je Cimarron imao nešto profinjeniji enterijer sa kožnim sedištima i drvenim umetcima, njegov kvalitet, performanse i dinamika vožnje nisu bili ni blizu nivoa koji bi se očekivao od Cadillac-a.

Nije mogao da se nosi sa BMW-om i Mercedesom. Cimarron je u početku dolazio sa slabim 1,8-litarskim četvorocilindričnim motorom koji je razvijao skromnih 88 konjskih snaga. Za usporedbu, u to vrijeme Mercedes-Benz i BMW su nudili kompaktne limuzine sa daleko snažnijim i sofisticiranijim motorima. Kupci Cadillac-a, navikli na snažne V8 motore, bili su šokirani ovim "oskudnim" pogonskim sklopom.

Osim toga, njegova cijena nije bila mnogo niža od Mercedesa i BMW modela. Početna cijena bila je 12.181 dolara.

U kasnijim modelima, Cadillac je dodao 2,0-litarski i 2,8-litarski V6 motor za poboljšanje performansi, ali šteta je već učinjena. Cimarron je i dalje patio od slabe snage (ubrzanje od 0-60 mph je bilo bolno sporo), lošeg kvaliteta izrade (dijelio je mnoge elemente unutrašnjosti sa jeftinim Chevroletom) i neadekvatne dinamike vožnje (iako je bio kompaktan, njegovo upravljanje je bilo daleko lošije od njegovih evropskih konkurenata).

Cimarron je bio toliko loš da su prodavci u zastupnicima Cadillac-a pokušavali da ga ignorišu, radije gurajući kupce ka pravim luksuznim modelima marke.

Fijasko prodaje

Iako je Cadillac uložio veliki marketinški napor da predstavi Cimarron kao "kadilak inspirisan evropskim", javnost ga nije kupila. Prodaja je bila katastrofalna. Za šest godina na tržištu (1982-1988) prodato je oko 132.500 primjeraka, što je znatno ispod očekivanja.

Cadillac Cimarron se često pojavljuje na listama najgorih automobila svih vremena, a auto novinar Los Angeles Timesa Dan Neil opisao ga je ovako: "Sramota koja je uništila Cadillacovu reputaciju. Sve što je bilo pogrešno, lijeno i lažno o GM-u 1980-ih iskristalisalo se u ovoj flagrantnoj uvredi imena Cadillac."

Najveća posljedica Cimarrona bila je dugoročna šteta po Cadillac-ov imidž. Kompanija se godinama borila da povrati izgubljeni prestiž, a tek s modelima poput Cadillac CTS ranih 2000-ih uspjela je da se vrati u igru.