STUDIJA MEĐUNARODNE AGENCIJE ZA ENERGIJU OTKRIVA NEPRIJATNU ISTINU O TROŠKOVIMA HIBRIDA

Baterija skuplja od auta: Plug-in hibridi kriju trostruko skuplji problem od električnih vozila

Bmw

Dok se tržište električnih vozila širi brzinom svjetlosti, a plug-in hibridi se promovišu kao "zlatna sredina" između konvencionalnih i potpuno električnih automobila, nova studija baca ozbiljnu sumnju na ekonomsku logiku tih vozila. Naime, prema istraživanju Međunarodne agencije za energiju, baterije koje pokreću plug-in hibride (PHEV) skuplje su — po kilovat-satu — čak tri puta u odnosu na baterije koje se koriste u klasičnim električnim vozilima.

Skuplje, a manje: Matematička noćna mora za kupce

Prosječna PHEV baterija od 20 kWh, što je standard za nove generacije ovih vozila, košta oko 5.700 eura – identično kao i 65 kWh baterija u potpuno električnom automobilu. Dakle, za isti novac, vozač PHEV-a dobija tri puta manje kapaciteta.

Iako zvuči nelogično, objašnjenje je u složenosti tehnologije. PHEV sistemi traže kompaktnu bateriju koja mora isporučiti visoku snagu na ograničenom prostoru, zbog čega se koristi manji broj ćelija, ali skupljih i snažnijih. Također, sofisticiran sistem upravljanja baterijom i skuplja hemija baterijskih ćelija dodatno podižu cijenu.

Evropski trik s emisijama i realnost na terenu

Proizvođači automobila, pritisnuti evropskim regulacijama o emisiji CO₂, u velikoj mjeri koriste plug-in hibride kako bi “zakrpili” rupe u zelenom imidžu i izbjegli kazne. Međutim, studije i praksa pokazuju da vozači ovih vozila češće koriste motor na benzin nego električni pogon, čime se obesmišljava navodna “ekološka prednost”.

Zbog toga Evropska unija sve više pritišće proizvođače da povećaju domet PHEV-ova na struju, što zahtijeva veće i naprednije baterije – i, naravno, još veće troškove.

Električni automobili u prednosti, barem po logici troškova

Za razliku od hibrida, električni automobili koriste LFP baterije koje dominiraju na kineskom tržištu, čime se snižavaju ukupni troškovi. Skoro polovina svjetske proizvodnje baterija danas koristi ovu tehnologiju, što omogućava električnim vozilima da postanu cjenovno konkurentnija – makar na papiru.

Ipak, ni to nije dovoljno da ovi automobili s nultom emisijom osvoje evropske vozače. Tradicionalni benzinci i dizelaši, uz minimalnu elektrifikaciju, i dalje se drže na životu, jer korisnici traže jednostavnost, dostupnost i predvidivost.

Zaključak: PHEV je skup kompromis

Ako ste razmišljali da kupite plug-in hibrid jer nudi “najbolje od oba svijeta”, možda biste trebali još jednom pogledati – u dubinu haube i novčanika. Baterija tog automobila mogla bi vas koštati isto kao cijeli električni pogon – a vozit ćete se uglavnom na benzin.

U vrijeme kada se traže efikasna, dugoročna i održiva rješenja, PHEV modeli sve više liče na preskup pokušaj da se zadovolje birokratski ciljevi – dok prave prednosti ostaju rezervisane za prave električne automobile.