
Auto više nije luksuz: Potražnja i cijene vozila u BiH rastu, a uvoz ekoloških automobila obara rekorde
Automobil danas u Bosni i Hercegovini više nije stvar prestiža, već osnovna potreba. Sve gušći saobraćaj i duži redovi na semaforima najbolji su pokazatelj da broj vozila na bh. cestama rapidno raste. A kako raste potražnja, rastu i cijene. Građani koji žele kupiti ili zamijeniti vozilo koje zadovoljava moderne standarde emisije i koje nije starije od 15 godina, moraju biti spremni izdvojiti između 9.000 i 15.000 konvertibilnih maraka – iznos koji varira ovisno o marki, modelu i tehničkom stanju automobila.
Uvoz i vrijednost automobila u 2024. godini
Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje, tokom 2024. godine u BiH je uvezeno ukupno 81.500 putničkih automobila. Ukupna vrijednost ovih vozila premašila je milijardu konvertibilnih maraka. Od toga su 8.233 bila nova vozila, dok je 73.267 bilo polovnih.
U prvih četiri mjeseca 2025. godine iz evropskih zemalja u BiH je stiglo 29.973 automobila – što je povećanje od 1.995 u odnosu na isti period prethodne godine. Od tog broja, čak 26.746 su bili polovni automobili, dok je 3.227 bilo potpuno novih vozila.
Električna i hibridna vozila: Budućnost na bh. cestama
U aprilu 2025. godine u Bosnu i Hercegovinu je uvezeno 59 električnih vozila ukupne vrijednosti 2,8 miliona KM. U istom periodu – od 1. januara do 30. aprila – uvezeno je 932 hibridna automobila, čija vrijednost dostiže 1,6 miliona KM.
Uvoz vozila iz Kine također bilježi porast. Tokom prve trećine 2025. godine u BiH su uvezena 154 kineska automobila – od čega 134 nova i 20 polovnih. Njihova ukupna vrijednost iznosi 4,4 miliona KM, što ukazuje na rastući interes domaćih kupaca za kineske proizvođače koji nude konkurentne cijene i sve kvalitetniju tehnologiju.
Eko-politike i carinske olakšice
Vijeće ministara Bosne i Hercegovine produžilo je do kraja 2025. godine odluku o privremenoj suspenziji carina na uvoz novih električnih automobila. Osim toga, uvedena je nulta carinska stopa za vozila na komprimovani prirodni gas (CNG), dok je carina na hibridna vozila snižena na 5 posto. Ove mjere dio su državne strategije za smanjenje zagađenja zraka i poticanje energetske tranzicije, po uzoru na evropske zemlje koje već godinama podupiru zelenu mobilnost.
Najskuplji uvezeni automobili u 2025.
Luksuz i dalje ima svoje poklonike. Među najskupljim vozilima koja su ove godine stigla u BiH našao se Porsche 911 GT3 RS, čija vrijednost iznosi čak 436.833 KM. U istom rangu luksuza nalazi se i Mercedes Benz AMG G63, za koji je izdvojeno 392.669 KM, dok je za Porsche 911 Turbo uplaćeno 381.638 KM.
Najprodavanije marke na tržištu BiH
Kada je riječ o prodaji vozila, u 2024. godini dominiralo je pet marki. Najprodavanija je bila Škoda sa 2.018 isporučenih vozila, čime je zauzela 21,93% tržišnog udjela. Slijedi Volkswagen sa 938 prodatih automobila (10,19%), te Toyota sa 825 prodatih vozila i udjelom od nešto manje od 9%. Hyundai je zauzeo četvrto mjesto sa 628 vozila (6,82%), dok je peti bio Renault sa 568 vozila, odnosno 6,17% tržišnog udjela.
Tržište u porastu, okrenuto zelenim tehnologijama
Podaci ukazuju na jasan trend – bh. tržište automobila bilježi stabilan rast, a ekološki aspekt igra sve značajniju ulogu u odlukama kupaca. Uvoz vozila konstantno raste, pri čemu je vidljiv sve veći interes za hibridne i električne automobile. Carinske i poreske olakšice dodatno podstiču ovu tranziciju ka održivijoj mobilnosti, dok ekološke inicijative pomažu u smanjenju zagađenja i u razvoju zelenije infrastrukture širom zemlje.