LEGENDA IZ DEVEDESETIH KOJA JE OBILJEŽILA ERU LUKSUZA I INOVACIJA

BMW Serije 7 E38: Prva dizel „Sedmica“ i posljednja s ručnim mjenjačem

B 250621113

S modelom E38, BMW je ušao u novu eru luksuza i tehnologije, a istovremeno zatvorio jedno poglavlje – bila je to posljednja Serija 7 sa ručnim mjenjačem, ali i prva u historiji ovog modela dostupna s dizel motorom.

Nakon što je s prethodnikom E32 ozbiljno zaprijetio Mercedesovoj dominaciji u luksuznoj klasi, BMW je s E38 modelom konačno dostigao puni prestiž, dizajnom koji je kombinovao eleganciju i dinamiku. I dok se konkurentski Mercedes W140 suočavao s kritikama zbog glomaznosti, BMW je ponudio vozilo koje je bilo rafinirano i napredno, a opet zadržalo sportsku crtu brenda.Početak zlatnog razdobljaRazvoj E38 počeo je 1988. godine, a konačan dizajn je odobren već 1991.

Prvi primjerci su proizvedeni 1994. godine, a BMW ih je predstavio na sajmu u Ženevi. Na njemačko tržište stigli su modeli 730i i 740i, a iste godine Audi je predstavio svoju luksuznu limuzinu – A8.Ponuda modela E38 bila je bogata: od osnovnog 728i, preko V8 modela 730i, 735i, 740i, do vodećeg 750i s V12 motorom. Model 740i bio je najprodavaniji, s više od 130.000 proizvedenih primjeraka.

Tehnologija ispred vremenaE38 je bio prvi automobil u Evropi sa satelitskom navigacijom, kao i prvi BMW sa ugrađenim televizorom. Bio je i prvi BMW koji je nudio zračne zavjese, čime je dodatno unaprijeđena sigurnost putnika.Poseban kuriozitet: to je bio posljednji BMW Serije 7 koji je nudio ručni mjenjač. Model 730i je dolazio sa 5-stepenim, a 740i sa 6-stepenim ručnim mjenjačem. Od 1996. godine uveden je i 725tds dizel s motorom od 143 KS.Filmska slava i blindirane verzijeModel 750iL postao je globalno poznat kroz film “Sutra nikad ne umire”, gdje je korišten kao vozilo Jamesa Bonda – opremljeno naprednim sigurnosnim i tehnološkim gadgetima, uključujući upravljanje na daljinu.

Od 1997. do 2001. proizvođena je i luksuzna verzija L7, s produženim međuosovinskim razmakom i opremom poput frižidera, TV-a, video uređaja i čak faksa.

Proizvedeno je samo 899 primjeraka, a najskuplji model je koštao čak 246.000 DM.BMW je također ponudio oklopne verzije – Protection Line, bazirane na modelima 740iL i 750iL, koje su uključivale neprobojna stakla, interfon sistem, run-flat gume, pa čak i ventilacione sisteme sa dovodom čistog zraka. Najjača verzija, 750iL S, imala je dodatnu zaštitu i mogla je težiti i do 950 kg više u poređenju s običnim modelima.

Kraj jedne ereUkupno je proizvedeno 340.242 vozila, a posljednji E38 sišao je s trake 27. jula 2001. godine, pripremajući teren za dizajnerski mnogo kontroverznijeg nasljednika – model E65.Za mnoge ljubitelje marke, E38 ostaje posljednja prava “Sedmica” – balans luksuza, sportskih performansi, tehnologije i klasičnog BMW dizajna.