Ukupna vrijednost transakcije iznosi približno 8,3 milijardi dolara

Boeing kupuje Spirit Aerosystems u sklopu plana za poboljšanje sigurnosti

Boeing

Boeing je pristao kupiti Spirit Aerosystems, jednog od svojih glavnih dobavljača i proizvodnih partnera, kao dio svog plana da preokrene lošu reputaciju proizvođača aviona u pogledu sigurnosti.

Sporazum o zamjeni dionica, koji procjenjuje vrijednost dobavljača na 4,7 milijardi dolara, ili 37,25 dolara po dionici, objavljen je u ponedjeljak nakon višemjesečnih razgovora između Boeinga i kompanije koja se izdvojila 2005. godine. Boeing je u martu najavio svoju namjeru da kupi Spirit, rekavši da će ponovno spajanje kompanija poboljšati sigurnost.

Ukupna vrijednost transakcije iznosi približno 8,3 milijardi dolara, uključujući Spiritov zadnji prijavljeni neto dug, piše CNN.

"Vjerujemo da je ovaj sporazum u najboljem interesu leteće javnosti, naših avio-kompanija, zaposlenika Spirita i Boeinga, naših dioničara i zemlje u cjelini," rekao je predsjednik i CEO Boeinga Dave Calhoun u izjavi.

Spirit AeroSystems proizvodi glavne dijelove za nekoliko Boeingovih modela, uključujući trupove za 737 Max. Dijelovi se zatim šalju u Boeingove tvornice na montažu. Kompanija također proizvodi dijelove za Boeingovog rivala Airbus, iako je Boeing Spiritov najveći kupac.

Ali Spirit je imao vlastite probleme s kontrolom kvalitete u posljednjih nekoliko godina, i Boeing je pristao plaćati kompaniji više novca kako bi pokušao poboljšati Spiritove probleme s kvalitetom i pouzdanošću, koji su oštetili Boeingovu proizvodnju i reputaciju.

Spirit je bio uključen u incident s ispuštanjem čepa vrata u januaru na avionu Alaska Airways 737 Max ubrzo nakon polijetanja, što je ostavilo veliku rupu na strani aviona.

Boeing je prošle sedmice rekao da su dvije različite grupe zaposlenika bile zadužene za rad na čepu vrata, koji se koristi umjesto izlaznih vrata u hitnim slučajevima. Prva grupa zaposlenika uklonila je čep vrata kako bi riješila probleme s nitnama koje je proizveo Spirit AeroSystems. Ali Boeingovi zaposlenici nisu generirali dokumentaciju koja bi naznačila da su uklonili čep vrata, zajedno s četiri vijka potrebna da ga drže na mjestu, kako bi obavili taj posao. Tako da je druga grupa zaposlenika zamijenila čep, nesvjesna da nedostaju vijci.

Nekoliko zviždača se javilo nakon tog incidenta, uključujući neke zaposlenike i izvođače radova za Spirit. Prošle sedmice, na primjer, zviždač iz kompanije koja je izvođač za Spirit Aerosystems rekao je da je obavijestio kompaniju o velikim prazninama u ključnom dijelu aviona 787 Dreamliner koji predstavljaju "katastrofalnu" opasnost za putnike.

Spirit je bio uključen u druge sigurnosne probleme za Boeing. U 2023. godini koristio je "nestandardni proizvodni proces" pri spajanju dijelova trupova aviona 737 Max, što je dovelo do toga da Boeing zaustavi isporuke aviona. Ranije ove godine, zaposlenik Spirita obavijestio je Boeing da dvije rupe možda nisu izbušene točno prema Boeingovim zahtjevima, što je zahtijevalo da Boeing preradi oko 50 aviona koji još nisu isporučeni.

Američko Ministarstvo pravde je blizu postizanja sporazuma s Boeingom koji bi uključivao korporativnog nadzornika i kaznu u zamjenu za priznavanje krivnje za krivične optužbe, prema advokatima koji predstavljaju porodice žrtava dviju fatalnih nesreća aviona 737 Max, koji su oštro osudili ponudu kao "povlašteni dogovor".