
Kineski automobilski gigant BYD priprema se za veliki prodor na evropsko tržište sa svojim premium brendom Denza.
Planira otvoriti mrežu vlastitih prodajnih mjesta i lansirati seriju modela koji će direktno konkurirati ikonama kao što su Land Rover Defender i Range Rover.
Denza je debitovala u Velikoj Britaniji na prestižnom Goodwood Festivalu brzine, gdje je predstavila atraktivni Z9 GT shooting brake, Defender B5 SUV veličine 110 i luksuzni MPV D9. Potpredsjednica BYD-a Stella Li izjavila je za Autocar da su ova tri modela samo početak ambicioznog plana za preoblikovanje evropskog tržišta premium automobila.
„Premium segment nam je neophodan“, rekao je Li. „Ove godine u Goodwoodu predstavljamo tri Denza modela koji donose potpuno novo iskustvo i potvrđuju naš fokus na najvišu klasu.“
Ambiciozan ulazak na tržište
Prvi model koji će stići na britansko tržište početkom 2026. godine je Z9 GT, dostupan s električnim ili plug-in hibridnim pogonskim sklopovima. Samo nekoliko mjeseci kasnije slijedi D9 plug-in hibridni MPV, dok se do kraja godine očekuje snažni B5 SUV sa čak 677 konjskih snaga.
Zanimljivo je da se B5 prodaje u Kini pod nazivom Bao 5, kao dio BYD-ove nove Fangchengbao linije. Li je potvrdio da kompanija planira ponuditi i druge modele iz linije u Evropi pod brendom Denza. To uključuje B8, veći 4x4 plug-in hibrid u klasi Toyota Land Cruisera i Land Rover Defendera 130, te Tai 3, robusni električni crossover srednje veličine.
Li je također istakla BYD N9, veliki "lifestyle" električni SUV koji bi trebao konkurirati nadolazećem Range Rover Electricu, kao potencijalni dodatak evropskoj ponudi. Iako nije otkrila tačne datume, rekla je da se može očekivati proširenje Denza linije po stopi od otprilike jednog novog modela svakih šest mjeseci.
Nezavisni brend sa luksuznim salonima
Denza će biti pozicionirana kao potpuno nezavisni brend u Velikoj Britaniji, sa vlastitim izložbenim salonima na lokacijama odvojenim od postojećih BYD-ovih. Li je najavio da će izložbeni saloni biti "izuzetno lijepi" prostori, dizajnirani poput "kristalne kutije" sa modernim, minimalističkim dekorom i mnoštvom staklenih površina.
Cilj je jasan: Denza se ne smije doživljavati samo kao podbrend BYD-a. "Ključno je da kupci shvate da je ovo premium proizvod", objasnio je Li, povlačeći paralelu u kojoj je Denza ono što je Audi za Volkswagen.
Tehnologija kao glavna prednost
Li je uvjerena da će dizajnerske i tehničke inovacije pomoći Denziju da se takmiči s etabliranim igračima poput BMW-a i Mercedesa. Kao izvanredne atribute istakla je dramatičan stil Z9, sposobnost skretanja, funkciju samostalnog parkiranja i mogućnost automatskog punjenja.
Kod modela B5, ključnu prednost u odnosu na konkurente poput Land Rover Defendera vidi u superiornim terenskim sposobnostima i naprednoj tehnologiji. "Naša tehnologija je, usudila bih se reći, i do deset puta naprednija od one koju nude tradicionalni brendovi. Pružamo potpuno novo iskustvo", samouvjereno je izjavila.
Kao krunsko dostignuće, Li je potvrdio da će svi električni modeli Denza biti kompatibilni s BYD-ovim novim ultrabrzim punjačima od 1000 kW, koji mogu dodati 400 km dometa za samo pet minuta. Nakon što su predstavljeni u Kini, BYD sada pregovara s partnerima o postavljanju ovih, daleko najbržih, punjača širom Velike Britanije.
Svi Denza automobili su također opremljeni BYD-ovim sistemom autonomne vožnje 'Božje oko'. Sistem koristi lidar i nudi autonomiju nivoa 2+, što znači da i dalje zahtijeva stalni nadzor vozača. Iako tehnologija još nije odobrena za upotrebu na britanskim cestama, Li kaže da su sistemi spremni za bežična ažuriranja čim se uspostavi pravni okvir.