Legendarni sportista

Carrera RS 2,7 - prvi specijalni Porsche 911

2

Teško da se o Porscheu 911 može ispričati išta sem hvalospjeva. Saga jednog od najslavnijih sportskih automobila svih vremena traje već šest decenija, a njegova slava ne jenjava. Ipak, ovoga puta ćemo se fokusirati na verziju koja je već tada kultni 911 podigla na sasvim novi nivo i zauvijek mu obezbijedila mjesto među ultimativnim svjetskim sportašima - čuveni Carrera RS 2,7.

Iako 911, od samog svog nastanka, dobija samo riječi hvale, uvijek bi se našao neko kome su fabričke performanse bile nedovoljne. Porscheov razvojni tim im je izašao u susret i rođena je Carrera RS, tada najbrži njemački serijski automobil. Zanimljivo je da se pojavio u trenutku velike naftne krize sedamdesetih godina prošlog stoljeća, kada je potražnja za sportskim automobilima (i gutačima goriva) vrtoglavo opala. Ni to nije uspjelo omesti popularnost Carrere RS.

Oznaka Carrera je već ranije korištena na trkačkoj verziji modela 356, a preuzeta je sa čuvene trke Carrera Panamericana, vožene u Meksiku od 1950. do 1954. godine, dok je RS zapravo skraćenica od njemačke riječi Rennsport, što u doslovnom prijevodu znači „utrkivanje, sport“.

Izvorno je automobil razvijen za potrebe homologacije za učešće u profesionalnim trkama. Prvi Prvi prototip ugledao je svjetlo dana već 1972. godine, a serijska proizvodnja počela je naredne godine. Gotovo da nije bilo dijela automobila koji nije bio modificiran na neki način kako bi se izvukle još bolje performanse.

Najizražajnije su bile modifikacije vezane za aerodinamiku automobila, a prepoznatljivi zadnji spojler omogućio je automobilu maksimalnu brzinu višu za čak pet km/h u odnosu na “obični” 911. Također su korišteni i lakši materijali, pa je osnovni model težio samo 1,075 kilograma, a kasnija Sport Lightweight verzija bila je lakša za čitavih 100 kilograma. Pored toga, automobil je bio za 42 milimetra širi i drastično niži u odnosu na standardnu verziju, sve s ciljem veće stabilnosti u krivinama.

Isprva je planirana proizvodnja samo 500 primjeraka, koliko je bilo potrebno da se automobil homologizira za takmičenja u tadašnjim Grupama 3 i 4. No, zbog ogromnog interesovanja, samo u prvoj godini proizvodnje, isporučeno je 1,580 primjeraka. Kasnije je napravljeno još 200 primjeraka Sport Lightweight te 55 automobila namijenjenih isključivo utrkivanju.

U cestovnoj verziji, Carreru RS je pokretao 2,7-litarski agregat sa šest cilindara, 213 konjskih snaga te maksimalnih 255 Nm obrtnog momenta. Na papiru, ove performanse nisu zvučale pretjeranim čak ni tadašnje vrijeme, no u praksi - Carrera RS je stekla zvjezdanu reputaciju svojim savršenim balansom balansom aerodinamike, vješanja, kočnica i snage. Ubrzavala je od 0 do 100 km/h za 5,8 sekundi i dostizala maksimalnih 245 km/h.

Ipak, ovaj automobil nije stvoren kako bi se vozio vikendom po zabačenim cestama. Već u februaru 1973. godine Carrera RS se dokazala pobjedom u trci 24 sata Daytone, sa čitavih 22 kruga prednosti u odnosu na drugoplasiranog. Nakon toga je uslijedio niz pobjeda, a Porsche je nastavio raditi na još ekstremnijim verzijama svojih modela. Mnogi Carreru RS danas smatraju najboljom verzijom 911 u historiji, a cijene joj danas dostižu višemilionske iznose.