
Početkom mjeseca prirodna katastrofa u Jablanici nanijela je ogromnu štetu željezničkoj pruzi koja povezuje Sarajevo, Hercegovinu i luku Ploče, ključnu transportnu arteriju za Bosnu i Hercegovinu.
Ova pruga igra nezamjenjivu ulogu u povezivanju BiH s lukom Ploče, što je vitalno za izvoz i uvoz, kao i za prijevoz putnika na ovoj važnoj dionici. Zbog obustave saobraćaja na ovoj ruti, Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBiH) već mjesečno gube 280.000 KM, dok roba koja čeka transport u luci Ploče broji čak 400.000 tona.
Industrijski i transportni sektor u krizi
Štete od poplava i klizišta blokirale su dio pruge, uzrokujući kašnjenja i direktne gubitke za željeznice, ali i nizveće probleme za industriju koja zavisi od redovnog transporta na ovoj ruti. Direktor ŽFBiH Enis Džafić je potvrdio da obnova još nije započeta, ali da su u toku aktivnosti na izboru izvođača koji će biti zadužen za rekonstrukciju.
„Vlada FBiH je donijela zaključak kojim je preduzeće Ceste FBiH zaduženo za integralno rješavanje željezničke i cestovne infrastrukture na dionici M17 Donja Jablanica - Komadinovo Vrelo,“ pojasnio je Džafić. „Ceste FBiH trenutno rade na odabiru izvođača koji će izraditi projekt i provesti radove kako bi se u budućnosti spriječile slične katastrofe.“ Ova obnova bi trebala obuhvatiti radove na nasipima i mostovima, nakon čega bi Željeznice preuzele radove na postavljanju šina i dovršavanju gornjeg sloja pruge. Prema procjenama, kada radovi budu konačno započeti, trebala bi biti potrebna oko dva mjeseca da se izgradi most i pruga dovede do funkcionalnog stanja. Po završetku radova na cestovnoj infrastrukturi, Željeznicama će biti potrebno oko deset dana za završne radove na pruzi, istaknuo je Džafić.
Oporavak pruge i obnova transportnih kapaciteta
Dok čekaju na pokretanje obnove, vozovi koji saobraćaju prema Donjoj Jablanici trenutno se kreću smanjenom brzinom od samo 30 kilometara na sat, dok radnici rade na popravcima da bi postigli minimalne brzine od 50 do 70 kilometara na sat, što je presudno za optimalno funkcionisanje.
Ovo kašnjenje u obnovi pruge Sarajevo-Ploče naglašava koliko su transportna i industrijska infrastruktura osjetljive na prirodne katastrofe. Za BiH, brza i efikasna rekonstrukcija predstavlja prioritet jer je ova pruga žila kucavica ne samo za privredu i transport robe, već i za svakodnevne potrebe građana i povezanost regija unutar države.