DIGITALIZACIJA ADMINISTRACIJE U FBIH

Digitalizacija poreskog sistema FBiH: Nova era za pravna lica od 1. januara?

Poreske prijave kvalificirane elektronske potvrde etto

Kvalificirane elektronske potvrde postaju obaveza: Počinje nova era u podnošenju poreskih prijava

Bosna i Hercegovina polako, ali sigurno, ulazi u eru digitalizacije, a među prvima na udaru promjena našao se poreski sistem Federacije Bosne i Hercegovine (FBiH). Od početka naredne godine, pravna lica će biti obavezna koristiti kvalificirane elektronske potvrde za podnošenje poreskih prijava, čime se ukida mogućnost korištenja nekvalificiranih potvrda.

Šta to znači za poreske obveznike?

Uvođenje ove mjere nosi nekoliko ključnih promjena:

  • Obavezna kvalifikacija elektronskih potvrda: Prijave se više neće moći podnositi putem nekvalificiranih elektronskih potvrda. Ova obaveza stupa na snagu početkom 2025. godine, dok se prijave bez kvalificirane potvrde mogu podnositi do kraja marta iste godine.

  • Certifikacijski autoriteti: Izrada kvalificiranih elektronskih potvrda povjerena je Agenciji za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka (IDDEEA), BH Pošti i kompaniji Halcom.

  • Vrijeme izdavanja potvrda: Proces izrade traje prosječno 15 dana, zbog čega se pravnim licima preporučuje da zahtjeve podnesu što prije.

Razlozi za hitnost

Procjenjuje se da čak 40.000 pravnih lica trenutno nema kvalificiranu elektronsku potvrdu, što znači da bi masovna podnošenja zahtjeva u posljednjem trenutku mogla izazvati dodatne kašnjenja. Iz tog razloga, nadležni apeliraju na pravne subjekte da ne odgađaju proceduru.

Kako dobiti kvalificiranu elektronsku potvrdu?

Sve informacije o postupku izdavanja kvalificiranog elektronskog potpisa mogu se pronaći na službenim internetskim stranicama IDDEEA-e, BH Pošte i Halcoma, kao i putem njihovih kontakt centara ili e-maila.

Najava detaljnih uputa

Očekuje se da će Porezna uprava FBiH uskoro izdati precizne smjernice za korištenje kvalificiranih elektronskih potvrda u poreskim prijavama. Ranije su nadležni istaknuli kako građani neće moći pristupiti digitalnim uslugama bez korištenja ovih naprednih elektronskih servisa.

Ovaj korak ka digitalizaciji administracije predstavlja izazov za sve pravne subjekte, ali ujedno otvara vrata efikasnijem i modernijem upravljanju poreskim obavezama. Pravna lica se pozivaju da na vrijeme osiguraju potrebne elektronske potvrde kako bi izbjegla komplikacije u budućnosti.