ROKOVI PROBIJENI, RADOVI DALEKO OD ZAVRŠETKA

Dionica Putnikovo Brdo – Medakovo i dalje u blatu: Tešanj čeka autocestu, a mašine ne staju

Medakovo14 autoput tesanj usora doboj jug foto autoceste

Rokovi probijeni, mašine još duboko u zemlji: Dionica Putnikovo Brdo – Medakovo daleko od kraja

Iako je bilo planirano da radovi na dionici autoceste Putnikovo Brdo – Medakovo budu okončani do 1. juna ove godine, realnost na terenu pokazuje potpuno drugačiju sliku. Umjesto gotove autoceste, putnici i stanovnici ovog dijela Bosne i Hercegovine i dalje svjedoče teškoj mehanizaciji, neasfaltiranim trasama i otvorenim gradilištima.

Na terenu se trenutno izvodi niz različitih radova. Dok je manji dio trase već prekriven asfaltom, na većem dijelu i dalje traju građevinski zahvati: od regulacije riječnih korita, preko pripreme terena, pa sve do izgradnje mostova.

Gradilište se prostire na 8,5 kilometara, a vrijednost ugovorenih radova iznosi 167 miliona eura s uračunatim PDV-om. Ovaj infrastrukturni projekt izvodi sarajevska kompanija Euro-Asfalt, prema ugovoru potpisanom u novembru 2022. godine.

Putnikovo Brdo – Medakovo je samo jedan od dva planirana segmenta koji bi trebali formirati novu cestovnu cjelinu u zoni Tešnja. Drugi dio, dionica Medakovo – Ozimice, nastavlja se prema Zenici i Sarajevu, povezujući Tešanj s ostatkom mreže Koridora 5C.

Problemi koji su od početka pratili ovaj projekt nisu bili nepoznanica. Naime, već početkom godine bilo je jasno da će doći do ozbiljnih odgoda. Ključni kamen spoticanja bio je planirani zahvat izmještanja rijeke Tešanjke, koji obuhvata površinu od približno 50 zemljišnih parcela. Situaciju je dodatno zakomplikovala odluka o izmjeni glavnog projekta neposredno pred istek ugovorenog roka, što je usporilo čitav proces.

Osim izmještanja rijeke, radove su usporila i tri arheološka nalazišta na koja su radnici naišli. Otkrića su zabilježena na lokalitetima Putnikovo Brdo i Alibegovci (općina Usora), te Tešanjka – Lepenica (općina Tešanj). Svako od njih zahtijevalo je obustavljanje aktivnosti radi arheoloških ispitivanja i zaštite kulturno-historijskog nasljeđa.

Dionica prolazi kroz tri općine: Usora, Doboj Jug i Tešanj. Idejno i glavno projektno rješenje potpisuje sarajevski IPSA Institut.

Planirano je da ova trasa omogući povezivanje Tešnja s entitetskom granicom i Dobojem na sjeveru, dok će južna dionica Medakovo – Ozimice osigurati vezu prema Zenici i Sarajevu.

Ipak, prema trenutnom stanju na terenu, vozači će se još neko vrijeme morati oslanjati na postojeće, dotrajale putne pravce. Tešanj, jedan od industrijskih lidera BiH, tako i dalje ostaje zakinut za savremenu autocestu koja bi znatno olakšala transport robe i putnika, ali i otvorila vrata bržem ekonomskom razvoju.

Dok mašine i dalje bruje, a radnici nastoje stići izgubljeno vrijeme, ostaje neizvjesno kada će konačno biti otvorena dionica koja bi trebala biti arterija razvoja ovog kraja. Vozačima i privrednicima ostaje jedino – strpljenje.