Sigurno se i vama desilo tokom školovanja da nakon testa znanja zaboravite sve naučeno. Jednostavno se znanje negdje „ispari“.
Svi znamo da moramo učiti sa razumijevanjem i našu djecu bodrimo u tome, kako bi naučeno znanje ostalo u sjećanju, ali sa trenutnim sistemom obrazovanja to i nije tako jednostavno. O tome je govorila Nina Bulajić, direktoricom škole Bloom School Sarajevo koja je i školska psihologinja, koja nam je kazala kako i nije teško usvojiti znanja koja će ostati sa nama.
Ona je uporedila svoja iskustva kada je radila u javnoj školskoj ustanovi sa iskustvom u školi čiji je rad baziran na Montessori metodi.
- Djeca jako brzo zaboravljaju ono što su naučili, zato što uče za ocjenu i samo da reprodukuju, a to je samo zagrabljeno sa površine ledenog brijega. Nivo znanja reprodukcije je dobar (3), ako pričamo o vrednovanju. Stime da mi sa djecom o ocjenama uopšte ne razgovaramo, već samo na nivou razumijevanja sadržaja, kaže Nina.
Jer zamislite kako je vama kada vas neko vrednuje ili imate evaluaciju na poslu, stresno, zar ne?
Djeca često i ne znaju zašto nešto uče i potrebno im je to objasniti, zašto su im neke stvari potrebne, nakon toga često će se pojaviti pitanje „pa šta ćemo sada“. Nina je objasnila i kako se skoro svi predmeti mogu učiti vani, u prirodi. Djeca ne moraju biti vezana za školske klupe i učionice, već im je potrebno približiti gradivo.
Ono što je neobično u odnosu na tradicionalno obrazovanje je da u Montessoriju imate vertikalno grupisanje djece.
- Na jednom nivou vi imate tri starosne dobi. Prvi nivo od prvog do trećeg razreda, djeca su zajedno, isto tako za drugi nivo od četvrtog do šestog i treći nivo od sedmog do devetog razreda. Taj utjecaj starijeg djeteta na mlađe kao modela i uzora i mlađeg djeteta da bude okružen sigurnošću i nekime ko brine o njima je nešto što bih ja uvijek stavila iznad akademskog konteksta, istakla je Nina.