
Direktor Željeznica Federacije BiH, Enis Džafić, održao je press konferenciju koja je izazvala veliku pažnju, nakon što je ministar Edin Forto zatražio njegovu ostavku zbog navodnog nerada i nesposobnosti u kriznim situacijama.
Džafić je oštro odgovorio na optužbe i optužio Vladu Federacije BiH za loše upravljanje i neinformiranost u vezi s radom Željeznica, čime je pokušao prebaciti odgovornost za trenutnu situaciju na više nivoe vlasti.
U svom obraćanju, Džafić je insistirao na tome da je Željeznice FBiH postupale u skladu sa Zakonom o željeznicama, te da su svi koraci koje je kompanija poduzela usklađeni s odlukama Vlade FBiH. Međutim, iako je istakao zakonske regulative, fokus je ubrzo prešao na optužbe prema ministru Forti, koji je, prema Džafiću, bio pogrešno informisan o situaciji.
"Mislim da ministar Forto nije dovoljno upućen u rad Željeznica FBiH, ili je neko pogrešno predstavio informacije. Da je poslao bilo kakav upit, mi bismo mu rado odgovorili. Ne znam kako je došao do pogrešnih zaključaka, ali očigledno je da nije imao sve relevantne podatke", izjavio je Džafić.
Džafić je takođe spomenuo da je ministar Forto kritikovao način na koji su Željeznice FBiH reagovale nakon poplava, navodeći da je plan koji je predstavljen Vladi FBiH bio nedovoljno jasan. On je istakao da je Vlada, nakon što je proglašeno vanredno stanje, donijela odluku da svi poslovi vezani za obnovu infrastrukture i sanaciju šteta moraju biti koordinirani s resornim ministarstvom i Federalnim štabom Civilne zaštite.
"Naša obaveza je bila da poštujemo odluke Vlade FBiH i postupamo u skladu sa njima. Mi smo poslali planove i prijedloge Vladi, ali smo naišli na zastoje i nesporazume", rekao je Džafić, aludirajući na složenost procesa koordinacije i administrativnih prepreka koje je, prema njegovim riječima, Vlada nametnula.
Direktor Željeznica FBiH također je komentarisao štetu koju su poplave prouzrokovale, naglašavajući da su Željeznice FBiH pretrpjele ozbiljan gubitak na infrastrukturi, procijenjen na preko 3.5 miliona KM, te da je većina šteta na prugama sanirana, ali da postoje kritične tačke na kojima je sanacija usporena zbog složenosti popravki.
Ono što je posebno izazvalo reakciju javnosti je Džafićevo negiranje optužbi da je Željeznice FBiH bile nedovoljno brze u sanaciji šteta. On je napomenuo da su radnici Željeznica FBiH u rekordnom roku sanirali 16 kilometara pruge, dok su neka područja, poput Kumadina i Donje Jablanice, bila teško dostupna zbog bujica i drugih prirodnih prepreka.
Džafić je takođe demantovao tvrdnje ministra Forte da Željeznice FBiH nisu obavijestile Vladu o ponudama privrednika koji su bili spremni financirati obnovu pruge. "Mi smo Vladu obavijestili o svim ponudama, i sve informacije su bile dostavljene premijeru i ministarstvu prometa", rekao je Džafić.
Na kraju, Džafić je odbio spekulacije da će podnijeti ostavku, ističući da je on imenovan od strane Vlade FBiH i da će samo Vlada imati pravo da ga smijeni ako procijeni da nije ispunio svoje obaveze. "Ja sam trenutno vršilac dužnosti i Vlada ima pravo da me smijeni ako smatra da nisam ispunio svoje zadatke. Ne bih komentarisao mišljenja pojedinih članova stranaka, jer moj rad ne zavisi od njihove političke volje", zaključio je Džafić.
Optužbe koje je iznio Džafić otvaraju nova pitanja o funkcioniranju Vlade Federacije BiH i njenoj sposobnosti da se nosi sa krizama koje pogađaju ključne infrastrukturne sektore. Dok je Džafić pokušao prebaciti odgovornost na administrativne prepreke i neinformiranost ministra, ostaje pitanje hoće li ovaj sukob dodatno destabilizirati već krhku političku i ekonomsku situaciju u Federaciji.