
U industriji u kojoj većina električnih vozila koristi jednostavne jednobrzinske prijenosnike, Stellantis pravi zaokret. Ovaj automobilski gigant nedavno je patentirao trostepeni mjenjač za električna vozila, čime najavljuje novu eru pogonske tehnologije namijenjene izazovnijim uslovima vožnje.
Prema dokumentaciji patenta, ovaj mjenjač omogućava tri načina rada:
Prenos s niskim rasponom – idealan za off-road vožnju, izvlačenje zaglavljenih vozila ili uklanjanje prepreka poput panjeva,
Visoki raspon – optimalan za pješčane terene i vožnju na cesti,
Direktni pogon – za balansirane uslove i maksimalnu efikasnost.
Za razliku od konvencionalnih EV sistema, koji se oslanjaju na jednobrzinski prijenos i električni motor visokog momenta, Stellantis tvrdi da ovakav mjenjač može omogućiti održiv visoki obrtni moment pri nižim brzinama, što je ključno za zahtjevne terene.
Još jedna prednost ovog sistema je mogućnost upravljanja obrtnim momentom na obje osovine, što znači bolje performanse u 4x4 konfiguracijama, gdje je kontrola trakcije ključna.
Ovaj patent ne znači automatski da će mjenjač odmah ući u proizvodnju, ali otkriva jasnu namjeru Stellantisa da električna vozila približi ljubiteljima ekstremnih terena i robusnih SUV modela. Ako bude realizovan, mogao bi značiti pravu revoluciju u električnoj off-road vožnji.