
Evropska komisija donijela je odluku o uvođenju kompenzacijskih carina na uvoz baterijskih električnih vozila proizvedenih u Kini, a mjera će trajati pet godina.
Ova odluka proizašla je iz istrage koja je pokazala da kineski proizvođači uživaju nepravedne prednosti zahvaljujući državnim subvencijama, što šteti europskim konkurentima.
Osim postojeće carinske stope od 10%, od četvrtka se uvode dodatne carine koje se kreću od 7,8% do 35,3%. Tako će na električna vozila američke kompanije Tesla proizvedena u Kini biti nametnuta carina od 7,8%, dok će kineski proizvođači poput BYD, Geely i SAIC biti opterećeni carinama od 17%, 18,8% i 35,3%, redom. Proizvođači koji nisu učestvovali u istrazi suočit će se s najvišom carinskom stopom od 35,3%, dok će one koji su surađivali zadesiti stopa od 20,7%.
Komisija je najavila da će nastaviti razgovore s Kinom kako bi se pronašla rješenja koja su u skladu s pravilima Svjetske trgovinske organizacije (WTO), uz mogućnost pregovora o cjenovnim obavezama s pojedinim izvoznicima.
Odluka o dodatnim carinama uslijedila je nakon što prijedlog nije dobio potrebnu podršku od članica EU, sa deset država članica koje su podržale prijedlog, dok je dvanaest bilo suzdržano, uključujući Hrvatsku. Njemačka se usprotivila prijedlogu zbog straha od kineske odmazde koja bi mogla negativno uticati na njenu automobilsku industriju. U nedostatku kvalificirane većine, Komisija je imala pravo donijeti ovu odluku samostalno.
Istraga je pokazala da kineski proizvođači uživaju razne pogodnosti, uključujući povoljne financijske uslove, bespovratna sredstva, te cijene zemljišta, baterija i sirovina ispod tržišnih. U kontekstu carina koje su već uvele Sjedinjene Države i Kanada, kao i znatno većeg proizvodnog kapaciteta kineskih kompanija u odnosu na europsko tržište, postoji opravdana zabrinutost da bi moglo doći do preplavljivanja tržišta jeftinijim kineskim električnim vozilima.