
U Fordu vjeruju da se automobil više ne doživljava kroz zvuk motora i broj konjskih snaga, već kroz dizajn, tehnologiju i komfor. Kako je izjavio potpredsjednik kompanije Džon Louler, “dani kada je pogonski agregat bio ključna odrednica automobila su iza nas”.
Na konferenciji koju je organizovala investiciona kompanija Bernštajn, Louler je objasnio kako savremeni kupci sve manje razmišljaju o pogonskim sistemima, za razliku od 1990-ih kada su motori – posebno njihova snaga, zapremina i obrtni moment – predstavljali glavni kriterij prilikom kupovine.
Iako se zaljubljenici u klasične automobile možda neće složiti s ovom tvrdnjom, tržište jasno pokazuje da većina potrošača danas prednost daje drugim stvarima: dizajnu, bezbjednosnim sistemima, multimediji i povezivosti.
Promjeni razmišljanja doprinijeli su i sve strožiji ekološki propisi, koji su natjerali proizvođače da smanjuju radne zapremine motora i prelaze na hibridne ili potpuno električne pogone. U Evropi se već zna – od 2035. godine više neće biti dozvoljena prodaja novih automobila s motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem (SUS).
Ova tranzicija nije prošla bez posljedica. Mnogi sportski modeli su danas ili ukinuti, ili znatno izmijenjeni – često na nezadovoljstvo entuzijasta. Primjer za to je Mercedes-AMG C63 koji sada koristi četvorocilindarski hibrid umjesto nekadašnjeg moćnog V8 motora. Čak se i Fordov Mustang, još uvijek dostupan s legendarnim V8 5.0 motorom, sve teže prodaje u Evropi zbog visokih poreza na emisije i zapreminu.
Dominacija SUV modela dodatno je promijenila tržište. Kupci sve više traže praktičnost, prostor i sigurnost – a manje pažnje posvećuju samoj mehanici vozila. Sportisti su svedeni na nišu, dok prosječan kupac želi auto koji je povezan s telefonom, ima napredne asistencijske sisteme i – najvažnije – mali ekološki otisak.
Ipak, nada za ljubitelje “pravih” motora još uvijek postoji. Hibridni sportski modeli poput nove Honde Prelude, kao i razvoj sintetičkih goriva, mogli bi da produže život SUS motorima, barem u ograničenim količinama. Iako to neće vratiti zlatnu eru automobilizma, moglo bi sačuvati duh entuzijazma u svijetu koji se nezaustavljivo kreće ka elektrifikaciji.