DIGITALIZACIJA KOJA KOMPLIKUJE ŽIVOT

Građani nezadovoljni novim pravilima za provjeru novčanih kazni

elektronski potpis

Do nedavno je bilo moguće jednostavno provjeriti da li postoje novčane kazne putem interneta, unosom osnovnih podataka sa identifikacionog dokumenta.

Međutim, s uvođenjem kvalifikovane elektronske potvrde u administrativne usluge, taj proces je postao složeniji. Sada je neophodno posjedovati ovu potvrdu kako bi se izvršila provjera, ali zahtjev za njeno dobijanje nije moguće podnijeti putem interneta, već je nužno fizički otići u registracioni ured nadležnih institucija.

Mnogi građani su izrazili nezadovoljstvo zbog dodatnih komplikacija, posebno jer ranije nisu imali ovakve prepreke pri provjeri eventualnih novčanih kazni. Dodatna konfuzija nastaje jer se postavlja pitanje zašto cijeli postupak nije digitalizovan, kada je svrha digitalizacije upravo pojednostavljenje administrativnih procedura.

Zašto potvrdu nije moguće dobiti putem interneta

Kao glavni razlog za ovu promjenu navodi se zaštita ličnih podataka. Pravila nalažu da korisnici elektronskih usluga, poput elektronskog potpisa, moraju proći inicijalnu verifikaciju uživo. To znači da je prvi korak fizička identifikacija i potpisivanje ugovora o certifikaciji, nakon čega se usluge mogu koristiti elektronskim putem. Ovakva praksa se navodno primjenjuje i u većini evropskih zemalja, uz obrazloženje da je time osigurana veća zaštita podataka i sigurnost korisnika.

Proces dobijanja kvalifikovane elektronske potvrde

Postupak podnošenja zahtjeva uključuje fizičko prisustvo na jednom od registracionih punktova, gdje je potrebno predočiti identifikacioni dokument, potpisati ugovor i preuzeti pristupne podatke za digitalnu platformu. Iako se tvrdi da cijeli proces traje svega nekoliko minuta, pojedini građani su iznijeli primjedbe o dugotrajnim procedurama i administrativnim preprekama.

"Digitalno predstavljanje" se vrši preko prijave na aplikaciju za kvalifikovani elektronski potpis za udaljeno potpisivanje.

Prema dostupnim informacijama, proces preuzimanja elektronskog potpisa je besplatan i omogućava pristup postojećim i budućim digitalnim uslugama, uključujući podnošenje poreznih prijava, što će uskoro postati obavezno pri elektronskom podnošenju dokumenata Poreznoj upravi Federacije BiH.

Kada će biti moguće podnijeti zahtjev putem interneta?

Pitanje digitalizacije ovog procesa zavisi od budućih zakonskih promjena i uvođenja novih metoda elektronske identifikacije. Kada se omoguće videoidentifikacija i drugi sigurni oblici online verifikacije, više neće biti nužno lično podnošenje zahtjeva, već će cijeli postupak moći biti završen putem interneta. Postoje najave da će se broj registracionih ureda proširiti i na druge gradove, a dodatni koraci se poduzimaju kako bi se omogućila saradnja sa određenim MUP-ovima i bankama u BiH, čime bi se postupak olakšao građanima.