
Stanovnici Bosne i Hercegovine, naročito s područja Zeničko-dobojskog kantona i Kantona Sarajevo, ovih dana su suočeni s velikim iznenađenjem – ali ne prijatnim.
Naime, mnogi građani primijetili su da su im računi za električnu energiju za protekli mjesec značajno viši nego inače, a u nekim slučajevima čak i do tri puta veći u odnosu na ranije mjesece, uključujući i decembar 2024. godine. Ovakav nagli skok u obračunatoj potrošnji izazvao je ogorčenost i sumnje u tačnost fakturisanja električne energije, što je rezultiralo brojnim pritužbama i pozivima na odgovornost nadležnih institucija.
Prema izjavama korisnika, stanje na brojilu i podaci na računima su usklađeni, ali uprkos tome, krajnji iznos za plaćanje je znatno viši od uobičajenog. Ovo je otvorilo pitanje da li su stvarno potrošili toliko energije ili je došlo do greške u obračunu. Mnogi su zabrinuti da bi se moglo raditi o sistemskom propustu koji bi mogao pogoditi veći broj potrošača.
Elektroprivreda BiH: Nemamo dovoljno podataka za provjere
Na upite građana o ovom problemu, iz Elektroprivrede BiH stigao je odgovor koji, prema mišljenju mnogih, nije dao konkretna objašnjenja. Navode kako, zbog nedostatka preciznih podataka o korisnicima koji su podnijeli pritužbe, trenutno nisu u mogućnosti izvršiti individualne provjere analitičkih kartica i obračuna potrošnje.
„Kupci sve nejasnoće u vezi s računima za električnu energiju mogu prijaviti u kontakt centar pripadajuće Elektrodistribucije Zenica, pozivom na besplatan broj 080 020 132 ili putem e-maila [email protected]“, navodi se u odgovoru Elektroprivrede BiH.
Također su istakli da će uposlenici Elektrodistribucije Zenica provjeriti pojedinačne slučajeve u kojima korisnici smatraju da je došlo do značajnog odstupanja u visini računa te da će građani biti obaviješteni o rezultatima provjera.
Građani traže odgovore
Nezadovoljstvo javnosti raste, budući da mnogi smatraju da ovakav problem zahtijeva hitnu reakciju nadležnih. Građani očekuju transparentne odgovore i konkretna objašnjenja – da li su računi zaista tačni ili je riječ o grešci u sistemu. Također, traže i da se, ukoliko se utvrdi nepravilnost, izvrše korekcije kako bi izbjegli nepotrebne troškove.
Ostaje da se vidi kako će Elektroprivreda BiH postupiti u vezi s ovim problemom i da li će građani dobiti konkretna pojašnjenja i eventualne povrate preplaćenih sredstava, ukoliko se utvrdi da su računi nerealno visoki. U međuvremenu, pozivi za odgovornost i pritisak javnosti ne jenjavaju.