
JP Aerodrom Bihać demantira tvrdnje o dužini piste i operativnim kapacitetima aerodroma...
JP Aerodrom Bihać uputio je demanti na navode objavljene u medijima, a koji se tiču dužine poletno-sletne staze (PSS) i operativnih kapaciteta aerodroma u vezi s određenim tipovima aviona.
U reagovanju se ističe da su tvrdnje „samoprozvanog avioanalitičara“ netačne i tendenciozne te da projekat izgradnje aerodroma u Bihaću u potpunosti poštuje međunarodne avio-standardne (ICAO, EASA) i domaću regulativu, uključujući odobrenja Državne agencije za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) i Agencije za pružanje usluga u zračnom saobraćaju BiH (BHANSA).
„Za određivanje dužine PSS-a postoje precizni normativi koji uzimaju u obzir tehničke karakteristike referentnog zrakoplova, referentnu aerodromsku temperaturu, uzdužni nagib piste, nadmorsku visinu i druge faktore. Naš referentni avion je Airbus A220-100, za koji je proračunom utvrđeno da mu je za polijetanje potrebno između 1.507 i 1.760 metara piste, ovisno o meteorološkim uslovima i težini goriva. Njegov dolet značajno premašuje 1.300 km, što pokriva potrebe ciljnih destinacija“, navodi se u demantiju.
Također, u odgovoru se ističe da je planirana izgradnja infrastrukture do 2027. godine realan cilj, koji zavisi od sinergije i koordinacije sa višim nivoima vlasti u BiH.
„Airbus A220 je zrakoplov nove generacije, ekološki prihvatljiv, s većom energetskom efikasnošću i smanjenom potrošnjom goriva. Ima kapacitet do 120 putnika, a njegov domet u zavisnosti od verzije doseže do 6.390 km, što ga čini idealnim za regionalne i srednje duge letove“, dodaje se.
Na kraju, JP Aerodrom Bihać odbacuje kao neistinite i zlonamjerne tvrdnje da je projekat nerealizabilan i da su planovi postavljeni bez osnova, te smatra da su medijski navodi usmjereni na narušavanje ugleda aerodroma i svih institucija uključenih u njegovu izgradnju.
„Pozivamo na objektivno i istinito informisanje javnosti, te tražimo da se ovaj demanti objavi u skladu s Kodeksom za štampu BiH“, zaključuje se u saopštenju.