
Iako redovno održavanje automobila tokom njegovog životnog veka obezbeđuje vlasniku miran san, popravke nekih dijelova, posebno onih koji su zamišljeni kao potrošni materijal ili materijal, tokom vremena niko ne može da izbjegne.
I ne morate, jer je to sasvim normalan dio života putničkog automobila: njegova vrijednost s godinama neminovno opada, a troškovi popravke rastu.
Problemi, međutim, nastaju kada se ove dvije krivulje sretnu na mjestu gdje troškovi samo redovnog održavanja, odnosno same funkcionalnosti automobila, počnu premašivati vrijednost samog automobila .
I, mnogi bi se iznenadili, ponekad se do njega može doći mnogo brže nego što se misli. U slučaju vozila starih deset i više godina, koja još uvijek čine prosjek na hrvatskim cestama, dovoljan je čak i jedan teži kvar ili teška prometna nesreća da dovede u pitanje osjećaj nastavka posjedovanja vozila.
Zbog svega ovoga, naravno, ne samo da je izuzetno važno redovno održavati automobil, koliko to vlasnik može priuštiti, već i biti oprezan pri kupovini polovnih automobila. I pri tome obratite pažnju na suštinski, a ne samo na prvi utisak, pristojnog vlasnika i pravilno popunjenu servisnu knjižicu.
Naime, čak i kod vozila koja imaju nedostatke, to ne mora značiti da vas je prodavac namjerno želio prevariti: možda ni on nije znao za neke nedostatke i potencijalne probleme. Među ovakvim kvarovima, oštećenjima i drugim problemima kod kojih je upitna isplativost popravke, postoji niz različitih primjera, pa ćemo ovdje spomenuti samo neke.
Automatski mjenjač
Jedna od prvih stvari koja pada na pamet kada se govori o skupim popravkama svakako su mjenjači, posebno automatski, bez obzira da li se radilo o klasičnom, CVT ili DSG agregatu. S obzirom na to da, ako želite da traju, morate pažljivo postupati s njima i redovno ih održavati, prilikom kupovine rabljenog automobila, mnogi će ljudi radije izabrati običan ručni mjenjač, a ne riskirati da za nekoliko mjeseci saznaju na teži način bivši vlasnik nije njihov, kako se kaže, ophodjen kao dobar gospodar.
Serviseri ih, uz neke izuzetke, znaju otpisati kao nepopravljive čak i kada to možda nije stvarno stanje, upućujući nesretnog vlasnika da ih zamijeni novim sklopom. A to se onda mjeri iznosima koji često prelaze 6-7 hiljada eura.
Airbag
Bez obzira na to, naišli ste na problem zamjene zračnog jastuka kao rezultat vlastite nesreće, ili ste možda na radaru našli inače sasvim pristojan auto pri kupovini rabljenog kojem "samo" treba zamijeniti zračni jastuk ili dva, razmislite vrijeme da se oglasi alarm.
Zamjenskih dijelova nema, a po pravilu, osim samog jastuka, potrebno je promijeniti i niz drugih elemenata, od instrument table, u cijelosti ili djelimično, do senzora i elektronike samog sistema. Cijene su izuzetno visoke.
Oštećen okvir
Jako nagnječena karoserija i karoserija kao rezultat ozbiljnog sudara kod starijih automobila često znače potpunu štetu i potpuni otpis vozila. Čak i ako se pokaže da je moguće vratiti savijeni okvir u prvobitni oblik, njegova struktura, a time i dalja sposobnost apsorpcije sila, ozbiljno je oštećena i takav automobil se više ne može smatrati sigurnim.
Sve ovo, naravno, dolazi do izražaja posebno kod starijih vozila, gde su elementi karoserije i podvozja takođe verovatno korodirani od korozije. O iznosima ne treba pričati, takve je automobile u svakom slučaju mudrije izbjegavati, pogotovo ako ne poznajete kompletnu historiju konkretnog vozila.
Motor
Konačna noćna mora svakog vlasnika polovnog automobila sa više kilometara svakako je ozbiljan kvar motora, koji može nastati iz više razloga, poput pucanja ili preskakanja kaiša. U najgorem slučaju, klip udari u ventil i savije se ili potpuno pukne i ozbiljno ošteti glavu motora. Uobičajena procedura ovde je obično temeljna popravka svih zahvaćenih delova, ali i u ovom slučaju šteta se obično broji od hiljada evra pa nadalje... U svakom slučaju, toliko da ispadne jeftinije tražiti kompletan zamjenski motor.
Dvomasinski zamajac
Još jedan dio automobila, na čije spominjanje se jeze vlasnici polovnih vozila, posebno novouvezenih. Mnogi od njih prije ili kasnije moraju zamijeniti kvačilo (što samo po sebi iziskuje velike troškove, od nekoliko stotina do nekoliko tisuća kuna), a osim toga, barem kod modela opremljenih njime, u većini slučajeva zamašnjak sa dvije mase također treba promijeniti.
Zajedno sa troškovima zamjene kvačila, sve to može koštati i više od 1.300 eura i tako opet ulazimo u sferu upitne isplativosti cjelokupnog postupka. Mjera za gašenje požara je ugradnja zamjenskog krutog zamašnjaka, koji je nešto jeftiniji, ali nije jeftin, a mnogi mehaničari ga ne preporučuju.