
Autoindustrija, kako god gledali na taj proces, kreće se u pravcu automatizacije i digitalizacije svih mogućih funkcija u vozilima - od autonomne vožnje do sitnica unutar kabine vozila .
Senzori, instrumenti, ekrani, motori, aktuatori, kamere, radari, biometrijski skeneri... sve se to danas može naći u putničkim kabinama automobila, a u budućnosti će svega toga biti daleko više, barem ako je suditi mnoštvo tehnologija predstavljenih u toj oblasti na ovonedeljnom sajmu InCabin Europe 2024 u Barseloni. U nastavku izdvajamo neke od zanimljivih inovacija čije smo prezentacije imali prilike pratiti.
EYE2DRIVE: Bio-inspirirana tehnologija digitalnih kamera
Proizvođač poluprovodnika EYE2DRIVE razvio je tehnologiju Trueye inspiriranu bioskopima, koja replicira ljudsko oko unutar elektronskih komponenti digitalnog fotoaparata. Tehnički gledano, CMOS senzor ovog fotoaparata pruža jedinstvene podatke koji su višeg kvaliteta jer kamera funkcioniše kao ljudsko oko i prilagođava se okruženju.
Takvi podaci se obrađuju uz pomoć umjetne inteligencije. S praktične strane, kamera je imuna na nedovoljnu ili pretjeranu ekspoziciju, zasjenjenje i podrhtavanje slike, što su uobičajeni problemi kod klasičnih digitalnih fotoaparata. Ove kamere pružaju preciznije podatke i mogu se koristiti u različitim dijelovima automobila – kao dio aktivne sigurnosti, za praćenje aktivnosti putnika i za razne korisne ili zabavne aplikacije u infotainment sistemima.
IEE: Inovacije u kabinskim senzorima
Kompanija IEE je već proizvela preko 500 miliona senzora u kabini različitih tipova, prvenstveno za sigurnosne aplikacije, kao što je detekcija prisustva putnika i djece u sjedištima za pravilniju primjenu sigurnosnih pojaseva.
Danas se fokusiraju na praćenje prisustva i pažnje vozača, posebno u poluautonomnoj vožnji. Sljedeći korak u njihovom razvoju je kreiranje softvera i hardvera koji integriše sve dostupne senzore, čineći sistem efikasnijim i sigurnijim, uz smanjenje troškova proizvodnje unificirane senzorske tehnologije.
Infineon: Senzori za praćenje vitalnih znakova
Infineon Technologies je predstavio senzor koji može da prati čitavu kabinu vozila, detektuje prisustvo i broj ljudi i detektuje decu ostavljenu u kabini, dok prati njihove vitalne znake. Senzor može mjeriti otkucaje srca i ritam disanja i vozača i djece u sjedištu, te poslati upozorenja u hitnim situacijama.
Ključ ove tehnologije je kombinacija 3D optičkog senzora vremena leta i klasične 2D kamere, koja omogućava prikupljanje detaljnih podataka u realnom vremenu.
Sightic: Podaci o vozačima pod uticajem alkohola i droga radi veće sigurnosti
Švedska Sightic Analytics pokrenula je inicijativu za stvaranje najveće svjetske baze podataka o vozačima pod utjecajem alkohola i droga, u saradnji sa velikim proizvođačima automobila. Podaci se prikupljaju preko postojećih kamera u vozilima i obrađuju algoritmima koji prepoznaju alkoholiziranost vozača.
Cilj ovog projekta je unapređenje bezbednosti na putevima razvojem novih tehnologija i propisa zasnovanih na prikupljenim podacima, sa krajnjim ciljem smanjenja broja smrtnih slučajeva na putevima, u skladu sa inicijativama poput „EU Vision Zero“.
Kompanija Anyverse predstavila je platformu podataka za testiranje i validaciju kabinskih sistema zasnovanih na kompjuterskom vidu. Njihova platforma za simulaciju koristi fizičke modele za simulaciju složenih okruženja u vozilu, omogućavajući proizvođačima da validiraju tehnologije na standardizovan način, što ubrzava implementaciju novih rješenja.
Platforma omogućava proizvođačima vozila da prilagode dizajn vozila kroz simulacije i usklade ga sa regulatornim zahtjevima i sigurnosnim testovima, kao što je EuroNCAP.
Novus: Softverska rješenja za sigurnost saobraćaja
Indijska kompanija Novus Hi-Tech bavi se pitanjima bezbednosti na putevima, gde su saobraćajne nesreće česte. Njihova softverska rješenja, neovisna o hardveru, omogućavaju saradnju sa brojnim proizvođačima vozila.
Na sajmu InCabin predstavili su Novus Safe Suite, softverski paket koji kombinuje funkcije kao što su pomoć vozaču, praćenje pažnje, aktivna bezbednost i poluautonomni sistemi vožnje. Svi podaci se prikupljaju putem običnih optičkih kamera, koje su danas standardna oprema u automobilima.