16. JUNA ĆEMO OBJAVITI KO JE KRIV ZA BLOKADE

Konzorcijum Logistika BiH traži hitne sastanke s premijerima i Tegeltijom: "Politički i institucionalni poraz sistema"

Kamioni

Prijevoznici okupljeni u Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine izrazili su zabrinutost zbog izostanka bilo kakvog odgovora nakon više upućenih dopisa na adrese relevantnih državnih i entitetskih institucija, te traže hitan sastanak s entitetskim premijerima Radovanom Viškovićem i Nerminom Nikšićem, resornim ministrima, ali i direktorom Uprave za inidirektno oporezivanje BIH Zoranom Tegeltijom.

U oštro intoniranom zahtjevu Viškoviću, Konzorcijum konstatira da problemi iz nadležnosti Vlade RS ne samo da nisu riješeni, već su i dodatno pogoršani.

  • Vaši saradnici iz Ministarstva saobraćaja su kroz kontrolisane “autsorsing firme” već sedam godina nametnuli višemilionske troškove prevoznicima za podatke koji su zakonski posao referenata ministarstva. Na posljednjem sastanku ste obaviješteni, ali se praksa nastavila. Ti nameti ne idu u budžet RS, već u privatne džepove. Vozač plaća 900 KM za "uvjerenje" bez pravne snage, a prevoznici su od 2018. u prosjeku platili više od 12.000 KM po firmi za informacije koje pripadaju državi – navodi se u dopisu.

"Politički i institucionalni poraz"

U dopisu se dodaje da Privredna komora RS, koja sarađuje sa VTK BiH, sprovodi licenciranje po dva osnova - po Zakonu RS i po Pravilniku BiH, pa prevoznik iz RS ima dvostruke troškove, prolazi dvostruke obuke i trpi dvostruko opterećenje, bez stvarnog efekta osim profita trećih lica.

  • Ministarstvo saobraćaja RS je izdalo preko 1.000 vozačkih iskaznica u kantonima FBiH mimo zakonskog okvira RS. Pitamo da li su zakoni RS pisani za prevoznike iz RS, ili za političke kompromise? Ako su pisani za desetak ljudi koji ih tumače po ličnom nahođenju – to je politički i institucionalni poraz – navode prijevoznici.

Nepodnošljivo stanje

U dopisu direktoru UIO BiH Zoranu Tegeltiji Konzorcijum Logistika BiH konstatira da je stanje na graničnim prijelazima postalo nepodnošljivo. Traži se hitan sastanak s predstavnicima UIO i svih relevantnih inspekcija i agencija s kojima ona sarađuje

  • Bilježimo konstantan rast prosječnog vremena zadržavanja vozila, koje sada prelazi 16,5 sati na ključnim prelazima poput Broda, Gradiške, Izačića, Rače i Pavlovića mosta. Unatoč dogovorenim tehničkim rješenjima i usaglašenim procedurama, poboljšanja u praksi izostaju. Dodatno zabrinjava pojava neusklađenosti rada entitetskih inspekcija, naročito tokom prazničnih dana, kao i neujednačeno prisustvo carinskih službenika u vremenskom okviru od 08 do 20 sati, što direktno utiče na efikasnost i fluidnost prelaska granica – navodi se u dopisu konzorcijuma UIO BiH.

"Ističe rok"

Rok koji su dali vlastima da započnu aktivnosti na otklanjanju diskriminacije prema vozačima iz BiH u EU, kao i racionalizaciji troškova i pojednostavljenju procedura unutar BiH, ističe 1. juna. 15 dana poslije najavljene su blokade saobraćaja, koje će biti koordinirane s asocijacijama prijevoznika iz regiona.

  • Stanje je neodrživo, a do 1. juna iscrpićemo sve zakonom predviđene mogućnosti institucionalnog dijaloga. Ako se ništa ne promijeni, 16. juna javno ćemo objaviti spisak institucija i pojedinaca koji su ignorisali pozive na razgovor i odbili podržati sektor koji čini preko 90 posto robnog toka i distribucije unutar Federacije BiH, koji je investirao više od 3 milijarde eura u BiH i zapošljava više od 47.000 ljudi – navode iz konzorcijuma Logistika BiH.

Apsurdi s terena

U pismu premijeru FBiH Nerminu Nikšiću, pored ostalog, ukazuju i na apsurde s terena, gdje prijevoznike koji posjeduju državnu licencu, kažnjavaju federalni i kantonalni inspektori zbog neposjedovanja kantonalne licence, pa i na relacijama Ljubuški - Tuzla. Navode da inspekcije izdaju prekršajne naloge za nevođenje evidencije o radu vozača po kantonalnim propisima, ignorirajući postojanje državnog zakona o radu mobilnih radnika, koji jasno definira ovu oblast.

  • Ovakva nesaglasnost i fragmentacija propisa uzrokuje nepotrebne troškove, pravnu nesigurnost i usporavanje protoka robe i usluga – navodi se u dopisu Konzorcijuma Logistika BIH.