Hiperautomobil inspirisan Formulom 1

Mercedesov PureSpeed koncept

Mercedes

Mercedes je predstavio novi Mercedes-AMG PureSpeed koncept, za koji kažu da je "glavna atrakcija uoči Formule 1, tj. Velike nagrade Monaka"...

Radikalan dizajn potpuno otvorenog, dvosjeda bez krova ili vjetrobranskog stakla predstavlja omaž motornim trkama, a koncept automobil pruža uvid u prvi od modela u veoma ograničenoj Mercedes-Benz Mythos seriji.

Vozilo je predstavljeno na plutajućem pontonu u luci Monako, a iz kompanije navode da se ovim modelom slavi "jedinstvena tradicija Mercedes Benz-a sa čistim i beskompromisnim dizajnom trkačkih automobila, inovativnim materijalima i modernom tehnologijom".

Serija je strogo ograničena na 250 primeraka, a jedna od najvažnijih karakteristika je HALO sistem koji zamjenjuje konvencionalni A-stub na vozilu.

Ovaj element je direktan derivat vrhunske klase motosporta i dio je svakog vozila Formule 1 od 2018. godine, pri čemu štiti glavu vozača u slučaju nesreće.

Ime HALO opisuje njegov oblik, i kao u Formuli 1, sigurnosni sistem u koncept automobilu se sastoji od nosača koji je povezan sa karoserijom vozila.

Uključene su dvije aerodinamički optimizovane kacige specijalno dizajnirane i proizvedene za Concept Mercedes-AMG PureSpeed, a vidno polje kao u Formuli 1 tako postaje stvarnost za dvije osobe. Ni krov, ni vjetrobran, ni bočni prozori ne odvajaju ih od okoline.

Unutrašnjost dodaje dodatne naglaske, svojom jedinstvenom bojom i konceptom opreme, kao i prilagođeni sat koji je dizajnirao IWC Schaffhausen na instrument tabli.

Dizajn inspirisan hiperautomobilom Mercedes-AMG ONE

Mercedes-AMG PureSpeed koncept je automobil sa izuzetno niskom siluetom, a mnoge dizajnerske karakteristike inspirisane su hiperautomobilom Mercedes-AMG ONE. Tehnički, oštro isečeni delovi od ugljeničnih vlakana u donjem dijelu vozila daju snažan kontrast senzualnim, zaobljenim oblicima gornjeg dela vozila.

Dizajn točkova karakteriše jedinstvena obloga od ugljeničnih vlakana na prednjim i zadnjim poklopcima točkova. Poklopci zadnjih točkova su potpuno zatvoreni radi poboljšanja aerodinamike. Poklopci prednjih točkova su otvoreni kako bi se optimizovao protok vazduha na prednjem kraju za hlađenje kočnica i potisnu silu.

Tipični za sportske automobile su duga hauba i veoma nizak prednji kraj sa izraženim "nosom ajkule".

Prednji dizajn je sličan Mercedes-AMG ONE vozilu sa širokim donjim usisnikom vazduha sa AMG natpisom i tamnom, hromiranom Mercedes zvezdom na "mekom" nosu. Ovome se dodaje i aerodinamički optimizovan, sportski poklopac motora sa dodatnim izlazom za vazduh. Mali, providni deflektori na prednjoj i bočnoj strani usmjeravaju vetar preko kokpita.

Precizan rad dizajnerskog tima se takođe može vidjeti u oblogama bočnih pragova sa aero flicovima. Mišićava ramena iznad zadnjih točkova sa širokim kolosekom stapaju se u elegantan poklopac prtljažnika i zadnju pregaču koja naglašava širinu.

Omaž legendarnim Mercedesovim modelima

Mnogi drugi detalji dizajna takođe odaju počast motosportu. Dva leteća podupirača iza sjedišta podsjećaju na legendarne trkačke automobile kao što je 300 SLR, u kojima su Stirling Moss i Denis Jenkinson osvojili Mille Miglia 1955. u Italiji – sa rekordnom prosječnom brzinom od nevjerovatnih 157 km/h na javnim putevima.

Upadljiva boja vozila – u gradijentu boja od Le Mans crvene do grafitno sive sa crnim AMG uzorkom – aludira na šemu boja pobedničkog Mercedesovog automobila na trci Targa Florio na Siciliji 1924. godine.

On je bio ofarban u crveno, što je tipično rezervisano za italijanska vozila. Njemački trkački automobili su u to vrijeme tradicionalno bili farbani u bijelo. Crvena boja je trebalo da odvrati lokalne navijače da ometaju napredak automobila u trci. Puč (Trik) je uspio.

Poslije 6:32:37.4 sata i trke od 432 kilometra, pobjednički dvolitarski trkački automobil Mercedes sa brojem 10 prešao je cilj na prvom mjestu sa Christian Werner-om za volanom.

Broj 10 se takođe može naći na prednjim krilima konceptnog Mercedesa AMG PureSpeed i odnosi se na pobjedu Targa Florija pre 100 godina.