
Kanton Sarajevo posljednjih godina proživljava potpuni saobraćajni kolaps, guši se u zagađenju i decenijski zaostaje za regionalnim i evropskim urbanim sredinama. Uprkos tome, aktuelni ministar saobraćaja u Vladi KS i predsjednik sarajevskog SDP-a Adnan Šteta u javnosti se pokušava predstaviti kao predvodnik infrastrukturne renesanse. Međutim, iza dobro uštimanih medijskih nastupa i slika s gradilišta krije se realnost daleko od propagandne fasade.
Šteta je svoje političko ime izgradio na samopromociji i površnim parolama o modernizaciji saobraćajne mreže Sarajeva. Iako se voli predstavljati kao ekspert iz oblasti ekonomije i kriznog menadžmenta, njegova akademska biografija i iskustvo daleko su od onoga što bi građani Kantona Sarajevo očekivali od čovjeka koji odlučuje o strateškim infrastrukturnim projektima vrijednim stotine miliona maraka.
Projekti bez efekta
Najveći problem je što iza medijske buke nema konkretnih i ozbiljnih rezultata. Dugogodišnja obnova tramvajske pruge kroz sarajevsku Titovu ulicu, poznata po finansijskim detaljima koji su ostali skriveni od očiju javnosti, još uvijek nije završena na način koji bi opravdao vrijeme i novac uložen u nju. Istovremeno, cijene tramvajskih stajališta dosežu ekstremne iznose, dok Sarajevo i dalje koristi zastarjeli vozni park i dotrajalu infrastrukturu.
Šteta često u politički kapital upisuje projekte čiji je stvarni inicijator neko drugi. Tako je izgradnja tramvajske pruge Ilidža–Hrasnica, koju koristi kao vlastiti politički trofej, zapravo rezultat agilnosti načelnika Ilidže Nermina Muzura. Ministar Šteta, umjesto da vodi ključne procese, preuzima zasluge i koristi infrastrukturne radove za vlastiti politički marketing.
Električni autobusi u Evropi, žice u Sarajevu
Dok evropske i regionalne metropole ubrzano prelaze na električne autobuse i savremene ekološke standarde u javnom prevozu, Sarajevo i dalje ostaje zarobljeno u prahistorijskom sistemu trolejbuske mreže na žice. Radovi na obnovi trolejbuskih linija razvlače se bez jasnih rokova i sa sumnjivim finansijskim tokovima, a javnost ostaje uskraćena za informaciju ko i zašto prolongira procese modernizacije.
Slična je situacija i s izgradnjom tunela prema Vogošći. Taj posao je u potpunosti pripremila, finansirala i ugovorila prethodna, Novalićeva vlada. No, Adnan Šteta koristi svaku priliku da se fotografiše na gradilištu, predstavljajući se kao osoba zaslužna za radove koji su počeli i prije njegovog mandata.
Tragikomične investicije
Kupovina 12 novih tramvaja, koju aktuelna vlast predstavlja kao kapitalno ulaganje, zapravo je minoran iskorak za budžet od preko 1,5 milijardi KM. Sarajevo, kao glavni grad zemlje, zaslužuje znatno ozbiljniju saobraćajnu strategiju i vozni park u skladu s evropskim standardima, a ne simbolične nabavke koje služe za prikrivanje nesposobnosti da se riješe suštinski problemi javnog prevoza.
Lažne teze i obmanjivanje javnosti
Posebnu pažnju izazvala je Štetina izjava na N1 televiziji u kojoj je pokušao relativizirati važnost javnog interesa proglašenog za trasu Prve transverzale 2019. godine. Naime, Skupština KS je tada donijela odluku da je izgradnja Prve transverzale strateški prioritet za Kanton Sarajevo, što prema Zakonu obavezuje Vladu KS da projekat ima prioritet u finansiranju. Šteta je javno tvrdio da ta odluka ne znači ništa, svjesno obmanjujući građane i ignorišući zakonske obaveze vlasti.
Prioriteti koji ugrožavaju sigurnost
Dok se Sarajevo suočava s rastućim saobraćajnim gužvama i rekordnim nivoima zagađenja zraka, koji godišnje uzrokuju smrt i do 3.000 ljudi, Vlada KS, čiji je Šteta istaknuti član, dodatno je ugrozila sigurnosnu situaciju ukidanjem sredstava za MUP KS. Ovo se dešava u trenutku kada Milorad Dodik javno prijeti ratom i naoružava policiju RS-a.
Ministar s punim albumom, a praznim projektima
Adnan Šteta je ministar koji više vremena provodi na slikama nego na rješavanju suštinskih problema građana Sarajeva. Umjesto da kreira viziju modernog i sigurnog saobraćaja, on se bavi preuzimanjem zasluga, produžavanjem radova i prikrivanjem stvarnih troškova javnog novca.
Sarajevo zaslužuje stručne, odgovorne i transparentne kadrove, a ne samoprozvane eksperte koji u saobraćajnom haosu vide samo vlastiti politički interes. Ukoliko se ovakav pristup nastavi, štete od gospodina Štete mogle bi daleko nadmašiti gužve na cestama i preći u opasne sigurnosne i zdravstvene posljedice po život građana glavnog grada Bosne i Hercegovine.