
Mitsubishi Motors pokreće novu fazu svoje evropske strategije – ovaj put s osloncem na partnerstvo s Renaultom. Nakon što se 2020. povukao s evropskog tržišta uslijed velikih gubitaka, japanski proizvođač sada planira povratak kroz već postojeće Renaultove platforme, uz racionalizaciju troškova i ubrzanje razvoja novih modela.
Cilj je ambiciozan – dostići godišnju prodaju između 75.000 i 80.000 vozila u Evropi. U 2024. godini prodano je 60.879 jedinica, što je rast od 44 posto u odnosu na prethodnu godinu, a ključni aduti u tom uspjehu su modeli Colt i ASX, bazirani na Renault Cliju i Capturu.
No, za razliku od slavnih dana kada su modeli poput Pajera i L300 postavljali standarde – pa čak i motorizirali Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. – današnja strategija izaziva podijeljene reakcije. Mitsubishi je sada sve više viđen kao rebrendirana produžena ruka Renaulta.
Uprkos rastu prodaje, odlazak modela Space Star i Eclipse Cross, koji nisu zadovoljili nove sigurnosne regulative, ostavio je prazninu u ponudi. Posebno je bolan gubitak Space Stara, koji je činio gotovo 40% ukupne prodaje u 2024.
Nova generacija i stari identitet Najavljen je električni Eclipse Cross EV, koji će premijeru imati u septembru i takođe će koristiti Renaultovu platformu. Tu je i novi porodični SUV Grandis, baziran na Renault Symbiozu. Izvršni direktor Mitsubishi Motors Europe, Frank Krol, tvrdi da će nadolazeći modeli nositi više mitsubishijevog identiteta:
„Novi Eclipse Cross EV biće mnogo više Mitsubishi nego prethodni modeli s promijenjenim oznakama“, izjavio je Krol, uz nagovještaj da će se u narednim godinama pojaviti više modela vlastitog razvoja, među kojima je za sada Outlander PHEV jedini takav primjer.
Mitsubishi takođe razmatra ideju uvođenja kei automobila, tipičnih za japansko tržište, u evropsku ponudu, ali ističe da je riječ o izazovnom procesu zbog regulatornih i tržišnih prepreka.
Bez isplative elektrifikacije L200 Mitsubishi više nije prisutan na 32 tržišta kao 2019., već trenutno djeluje u 20 zemalja, uz mogućnost širenja na još dvije. Povratak modela L200 za sada je na čekanju, jer bi njegova elektrifikacija bila skupa i tržišno neisplativa.
Globalni izvršni direktor Takao Kato potvrdio je i da je kompanija obustavila razvoj dva planirana vlastita EV modela. Umjesto toga, evropsko tržište će se pokrivati kroz saradnju s partnerima.
Iako aktuelni modeli postižu komercijalni uspjeh, mnogi ljubitelji marke ne kriju razočaranje. Duh sportskog inženjeringa i robustne pouzdanosti koji su simbolizirali nekadašnje legende poput Lancer Evolutiona i Pajera danas su zamijenjeni logistikom, licencama i strategijama preživljavanja. Mitsubishi možda povećava prodaju – ali fanovi se i dalje pitaju: gdje je nestao pravi Mitsubishi?