
Toyota Gazzo Racing (TGR) predstavlja novu evoluciju modela GR Yaris koja utjelovljuje težnju ka stalnom usavršavanju ovog sportskog kompakt modela, utemeljenom na iskustvima vozača i znanjima stečenim kroz stalno sudjelovanje u motosportu.
Razvoj GR Yarisa bio je izravno potaknut znanjem i tehnologijama koje je TOYOTA GAZOO Racing stekla višestrukim osvajanjem naslova u Svjetskom prvenstvu u reliju (FIA WRC), čime snažno izražava TGR-ovu filozofiju stvaranja sve boljih automobila kroz motosport.
Na temeljima reli natjecanja
Od predstavljanja modela 2020. godine, sudjelovanje u različitim natjecanjima omogućilo je kontinuirano poboljšavanje GR Yarisa koji je doveden do krajnjih granica u ekstremnim uvjetima relija i utrka. Problemi su se temeljito analizirali, proučavali su se podaci vožnje, osjećaj u upravljaču i detaljno pregledavali oštećeni dijelovi.
Znanje stečeno sudjelovanjem u natjecanjima poput Super Taikyu i Japanskog prvenstva u reliju ugrađeno je u razvoj novog GR Yarisa. Rezultat je povećana razina performansi, jača povezanost vozača i automobila te još izraženiji osjećaj zabave u vožnji.
Novi automatik za GR Yaris
Performanse osmostupanjskog GAZOO Racing Direct automatskog mjenjača, koji omogućuje izuzetno brzo mijenjanje brzina na razini natjecanja, dodatno su poboljšane preciznijom kontrolom odabira stupnjeva prijenosa, osobito pri dinamičnoj vožnji. Za još bolje iskustvo vožnje s dvije papučice, povećan je i oslonac za lijevo stopalo.
Poboljšano je i samo osjećanje automobila zahvaljujući unaprijeđenom odzivu upravljača i boljoj stabilnosti pri vožnji ravno, koristeći posebne vijke s većom krutosti pritezanja. Vijci s proširenom glavom povezuju stražnje ovjese s karoserijom, dok novi rebrasti prirubnički vijci učvršćuju donje prednje ovjesne ruke i kuglične zglobove, kao i stražnje amortizere s karoserijom.
Damping sila amortizera također je prilagođena kako bi se postigla optimalna ravnoteža između kontrole i udobnosti vožnje, dok je električni servo upravljač podešavan kroz višestruka unaprjeđenja. Svoj doprinos dao je i profesionalni vozač utrka Kazuya Oshima, čiji je angažman poboljšao osjećaj upravljanja i stvorio dojam izravnog odgovora kotača na svaki pokret upravljača.
Ručna kočnica ukazuje na posebnost
Istovremeno, opcijska okomita ručna kočnica, razvijena na temelju iskustava iz WRC-a, Japanskog prvenstva u reliju i drugih natjecanja, sada je dostupna i za verzije s ručnim i automatskim mjenjačem.
Novi GR Yaris već se može naručiti, a prve se isporuke u Hrvatskoj očekuju početkom jeseni. Cijena? Sigurno ne ispod 50.000 eura. Ovaj automobil je, mnogi su uvjereni, već sad budući klasik. Ima sve predispozicije za tu vrijednu titulu, čak i s tri cilindra.