u otvorenom pismu

Naučnici osudili Tojotinu promociju vozila na vodonik tokom Olimpijskih igara

Toyota shutterstock 269376377 768x513

Vozila na vodonik odlažu energetsku tranziciju i kompanija Tojota (Toyota) ne bi trebalo da ih promoviše tokom Olimpijskih igara (OI) u Parizu, ocjenilo je oko 100 naučnika u otvorenom pismu.

Oko 500 vozila Tojota Mirai na vodonik biće promovisano tokom OI, a pred kraj Igara služiće kao taksi. Oko 10 autobusa će prevoziti sportiste.

„Promocija automobila na vodonik je naučno u suprotnosti sa globalnim ciljevima smanjenja emisije gasova sa efektom staklene bašte i narušiće imidž OI“, upozorili su naučnici u otvorenom pismu upućenom Međunarodnom olimpijskom komitetu.

„Tojota već duže vreme promoviše vodonik, ali samo želi da odloži prelazak na električna vozila“, rekao je za AFP Dejvid Sebon, profesor mašinstva na Univerzitetu Kembridž.

Prema njegovim riječima, to je veoma cinična strategija odlaganja jedne od najmoćnijih kompanija na svijetu.

Svjetski proizvođač automobila broj 1, Tojota je daleko zaostala u razvoju električnih automobila, preferirajući hibridne modele. Takođe je jedan od rijetkih brendova na svijetu, sa kompanijama BMV (BMW) i Hjundai (Hyundai), koji proizvodi vozila na vodonik, cijenjeni zbog autonomije i brzog punjenja.

Za naučnike, koji se oslanjaju na rad Međuvladinog panela za klimatske promjene, električna vozila ipak predstavljaju „najefikasniji način za dekarbonizaciju saobraćaja“.

Potpisnici otvorenog pisma traže od Tojote da svoja olimpijska vozila na vodonik zamjeni električnim vozilima.

OI u Parizu biće održane od 26. jula do 11. avgusta.