
" Ne možete automobil nazvati Milanom i onda ga proizvesti u Poljskoj. To je zakonom zabranjeno ."
Ministar Business and Made in Italy Adolfo Urso se tako obrušio na Alfa Romeo koja je, prema političaru, kriva za kršenje zakona o italijanskom sondiranju.
" Ovo je zabranjeno italijanskim zakonom koji je 2003. godine definisao italijanski zvuk, zakon koji kaže da ne smete davati naznake koje obmanjuju potrošača. To bi bile pogrešne indikacije eksplicitno povezane sa geografskim oznakama. Dakle, automobil pod nazivom Milano mora da se proizvodi u Italiji , u suprotnom se daje pogrešna indikacija koja nije dozvoljena italijanskim zakonom ", navodi se u saopštenju ministra.
Zakon o italijanskom zvuku – ne treba ga brkati s onima koji štite naše brendove od falsifikata i krivotvorina – ima za cilj suzbijanje tog fenomena koji, korištenjem riječi, boja, slika i geografskih referenci za nazive, ili na etiketama i ambalaži, vodi potrošač pogrešno povezuje lokalni proizvod sa autentično italijanskim .
To je fenomen koji je većina nas doživjela u inostranstvu, posebno oni koji su posjetili Sjedinjene Države, Kanadu, Australiju ili neku od zemalja Latinske Amerike. Obično se povezuje sa prehrambenim proizvodima koji potiču iz ovih zemalja, a koji na prevaru imaju za cilj da se predstave kao Italijani.
Onaj koji je u slučaju Milana naveo ministar Urso tiče se četvrtog oblika oponašanja kojem se zakon protivi, odnosno onog u kojem su reference na našu državu jasne i evidentne, a ostaju apsolutne neistinite. To je slučaj u kojem se italijanska zastava ili nazivi italijanskih gradova, regija ili lokaliteta koriste na potpuno neprikladan način.
Upotreba imena Milan bi sugerirala da je automobil zapravo proizveden u Italiji, dok je u stvarnosti samo referenca na grad. Najvažnija posljedica, ako se Stellantisova namjera zaista dokaže, jeste zabrana nastavka nezakonitih radnji. Drugim rečima, Alfa Romeo će možda morati da promeni ime automobila , ili će morati da počne da ga proizvodi u Italiji.