ELEKTRIFIKACIJA NAJMANJIH – BEZ PEDALE KVAČILA I S VIŠE KONJA

Nova Toyota Aygo X postaje hibrid, ali se oprašta od manuelnog mjenjača

Toyota

Toyota je zvanično predstavila unaprijeđenu verziju svog najmanjeg evropskog modela – Aygo X, koji sada dolazi isključivo sa hibridnim pogonom i bez manuelnog mjenjača, što označava kraj jedne ere za ljubitelje klasične vožnje.

U novoj generaciji, Aygo X koristi dokazani 1,5-litarski hibridni sistem preuzet iz modela Yaris i Yaris Cross. Ovaj pogonski sklop kombinuje četverocilindarski benzinski motor s elektromotorom, što rezultira ukupnom snagom od 116 konjskih snaga. Ubrzanje do 100 km/h sada traje manje od 10 sekundi – značajno brže od prethodnog 1,0-litarskog trocilindraša sa skromnih 72 KS, koji je do stotke stizao za 14,9 sekundi.

U skladu s trendovima, manuelni mjenjač je izbačen iz ponude, pa sve verzije dolaze s automatskim prijenosom.

Iako elektrifikovan, kompaktne dimenzije su sačuvane – međuosovinsko rastojanje ostaje 2,43 metra, ali je ukupna dužina vozila narasla za 76 mm, pa sada iznosi 3,78 metara, što je čak 36 centimetara više u odnosu na prvu generaciju iz 2005. godine.

Dizajnerski, Aygo X je sada bliži ostatku Toyotine moderne linije. Uža prednja svjetla, nova prednja maska i redizajnirana hauba daju mu ozbiljniji izgled. Unutrašnjost je također modernizovana, sa digitalnim instrumentima koji mijenjaju dosadašnje analoge, dodanim USB-C priključcima i unaprijeđenim komandama na volanu. Sistem za nadzor pažnje vozača, sada zakonski obavezan u EU, koristi infracrveni senzor postavljen na stub upravljača.

Iako cijena još nije objavljena, očekuje se da hibridni sistem podigne ukupni trošak, ali iz Toyote naglašavaju da je fokus na ukupne troškove vlasništva, uključujući uštedu na gorivu. Cilj im je zadržati cijenu ispod psihološke granice od 20.000 eura.

Ljubitelji sportskijih izvedbi dobit će GR Sport verziju, s tvrđim ovjesom, preciznijim upravljanjem i agresivnijim dizajnom. Ipak, pravi GR model nije u planu. U Toyoti smatraju da je 116 KS sasvim dovoljno za zabavnu i živahnu vožnju, usporedivu s Volkswagenom Up GTI i Fiatom Pandinom.

Nova Toyota Aygo X na evropskim cestama očekuje se do kraja godine.