AUTOMOBIL

Nova Toyota Prius: Puno, puno zabavnija, do stotke za manje od sedam sekundi

Toyota prius
Foto © Toyota

Toyota Prius je ikona ljubitelja hibridnih pogona.

Prije 25 godina prva generacija ovog auta postala je prvi serijski hibridni automobil koji se masovno proizvodio. Hibridni pogon, a pogotovo njegova potrošnja i komfor vožnje svidjeli su se mnogim kupcima i tako je Prius utabao put svim budućim hibridnim Toyotama ali i brojnim hibridnim modelima drugih proizvođača. Do danas je prodano oko 23 miliona Toyotinih hibrida i gotovo pet miliona Priusa. Trenutno je oko 76 posto svih novih prodanih Toyota hibridno, a gotovo svaki proizvođač na svijetu ima svoje hibridne modele. Prius je u međuvremenu dogurao već do pete generacije. Ovaj automobil na naše tržište stiže vrlo skoro, a mi smo ga već vozili na međunarodnoj prezentaciji održanoj u njemačkom Hamburgu.

U ovo vrijeme kad su hibridi svugdje oko nas, Prius je, kao automobil koji se prvenstveno isticao svojim jedinstvenim pa zatim vrlo rijetkim pogonom, izgubio inicijalan smisao. I zato ga je Toyota odlučila potpuno promijeniti. U prvom planu više nije štedljivost već, kako Toyota navodi, emocionalne vrijednosti, dobar izgled i dobre vozne sposobnosti. Ono što se također promijenilo je činjenica da Prius više nije klasičan hibrid. U Europi se nudi samo plug-in hibridna verzija čime se automobil malo izdiže.

Novi Prius je nastao na novoj Toyotinoj platformi GA-C i prvi je auto koji ju koristi. Dugačak je 460 cm, a međuosovinski razmak iznosi 275 cm. Unutrašnjost je vrlo prostrana, a prtljažnik je dosta narastao zato što je baterija premještena ispod stražnjeg sjedala. No još uvijek je on vrlo skroman sa samo 284 litre zapremine što je osjetna boljka Priusa.

Novi je i pogon te su temeljito izmijenjene svi njegovi elementi.Benzinski motor ima obseg od dvije litre i 151 KS, a uz pomoć prednje smještenog električnog motora od 163 KS ukupna snaga sistema se penje na respektabilnih 223 KS. U električnom načinu automobil se može voziti do brzine od 130 km/h, a kada se u pogon uključi i benzinski motor maksimalna brzina je kao kod svih Toyota hibrida ograničena na 180 km/h. Ubrzanje do 100 km/h traje samo 6,8 sekundi što je već vrijednost na razini sportskih.

Toliko o sirovim brojkama, a sada malo o osjećaju koji nam je Prius pružio u vožnji. U električnom načinu rada automobil je izuzetno tih, što zbog električnog motora, što zbog izolacije, a što zbog aerodinamičke optimizacije. Na autocesti smo vozili do 130 km/h na struju i ostali oduševljeni koliko je Prius bio tih. Oduševio nas je i doseg s relativno malom baterijom. Očekivali smo da je onih 70 do 86 km samo na papiru, no nije se pokazalo tako. Na testnim vožnja prevalili smo okruglih 70 km na struju, a bilo je tu i dosta autoceste, gradskih gužva i brze vožnje otvorenim cestama, sve uz uključenu klimu. Tih 70 km bit će dovoljno za većinu korisnika i gotovo svakodnevno će se u svojim Priusima voziti isključivo na struju.

Sve u svemu Novi Prius je doista velika promjena. Toyota je s petom generacijom napravila veliki rez koji bi mogao biti pun pogodak. Nema razloga da se novi model ne sviđa dosadašnjim ljubiteljima Priusa jer donosi sve praktične prednosti dosadašnjih modela, a atraktivniji dizajn i emocionalniji pristup mogli bi privući i mnogo novih kupaca.

Početna cijena novog Priusa još se ne zna, no izvjesno je da će auto biti skuplji od prethodnika jer od sada nudi samo plug-in hibridnu verziju.

Toyota 1
Foto © Toyota