Dva lica Dustera

Novi Duster je stigao: Drastičan napredak uz zadržavanje odlične cijene

Duster Dacia

U trećoj iteraciji, NOVI Duster je napravio drastičan korak naprijed, čime je zadržao snažnu prednost u cijeni kroz odličan omjer ulaganja i dobiti.

Nema sumnje da je Duster najvažniji model rumunskog proizvođača, što potvrđuju i rezultati prodaje. Od svog lansiranja 2010. godine, ovaj model je ostvario kumulativnu prodaju od više od 2,4 miliona primjeraka kroz dvije generacije, a pokazao se vrlo uspješnim i na našem tržištu.

I što je bitno, i nakon najave skorog dolaska novog modela, zadržao je visok tempo prodaje, zadržavši vodeću prodajnu poziciju u B i C segmentima (zajedno), koji čine polovinu našeg novog putničkog automobila tržište. U prvih pet mjeseci, uprkos ograničenoj dostupnosti, prodaja je skočila za 10 posto u odnosu na godinu prije.

Novi model, nova priča

Treća generacija nastupa sa revolucionarnim odmakom od svog prethodnika. To je najavljeno kroz novi, napredniji dizajn eksterijera, a praktično implementirano odabirom nove osnove - CMF-B platforme. Upravo je nova platforma omogućila dalji napredak uz zadržavanje kompaktnih dimenzija.

Tako je, pored atraktivnog dizajna naglašenog brojnim detaljima, Duster osjetno poboljšan u pogledu prostora i voznih karakteristika. Prostor za putnike je veći, a prtljažnik je, u zavisnosti od verzije, povećan na 450 do 517 litara.

Konkretnija izvedba unutrašnjosti uključuje tri dostupna načina pružanja infotainmenta, digitalni kokpit ispred vozača i daleko udobnija i sofisticiranija sjedišta.

Nova platforma nudi potpuno drugačije iskustvo vožnje. Dakle, napredna konstrukcija platforme sa dodatnom izolacijom zaslužna je za manji prodor vibracija i bolje prigušivanje buke. Optimizacija stabilizatora i povećanje krutosti dijelova vozila uvelike su doprinijeli smanjenju naginjanja u vožnji (za 21%), čime je osigurana veća stabilnost pri vožnji u zavojima i promjeni smjera.

Dva lica Dustera

Novost je da je Dacia odlučila da ponudi Duster u dvije različite završne obrade. Prvi je sa pogonom na prednje točkove, a sa malo profinjenijim izgledom, optimalan je izbor za one koji ne žele da napuštaju asfalt.

Sasvim druga priča je avanturistička verzija 4x4, koja se razlikuje vizualno, standardno dolazi sa posebno razvijenim gumama za sva godišnja doba i nudi neke dodatne off-road predispozicije kao što su povišeni pod (217 mm) i još veći ulaz (31°) i ugao spuštanja (36°).

Kada je reč o ovim performansama, recimo da je Dacia ubacila dva dodatna programa (Snow, Mud/Sand) režima rada, kao i da sada režimi rada ne uključuju samo isporuku obrtnog momenta, već utiču i na druge karakteristike vezane za dinamiku vožnje . Spomenimo i trajni pogon Lock sa 50:50 raspodjelom obrtnog momenta između osovina i kontrolom brzine pri vožnji nizbrdo.

Tokom terenske vožnje, centralni ekran od 10,1 inča prikazuje niz posebno korisnih informacija, a to su bočni nagib, ugao nagiba na uzbrdici i nizbrdici i raspodela obrtnog momenta između prednjih i zadnjih točkova (verzija 4x4).

Ista diverzifikacija se odnosi i na opremu, pa uz dva standardna paketa, Essential i Expression Duster, postoje i dvije top verzije. Nivo Journey se opet odnosi na performanse na cesti s naglaskom na dizajnu i tehnici, dok Extreme performance ide u smjeru avanturističkog pristupa.

Recimo i to da Duster nudi i niz dodataka na listi dodatne opreme, kao što su mobilni krevet u kabini, oprema za kampovanje i multifunkcionalni krovni sanduk sa povećanom nosivošću.

Tri pogona za tri uloge

Kao i do sada, početni model je varijanta Eco-G 100 sa trocilindričnim turbo benzinskim motorom i plinskom instalacijom. Potonji je nov i potpisan od strane Westporta, i na kraju pruža do 40 posto niže troškove goriva u odnosu na čisto benzinsku verziju.

Druga opcija je dobro poznati 1.2 TCE sa 130 KS, sada u blago hibridnoj (48V) verziji. Ova opcija je rezervisana za pogon na sve točkove, a po performansama zamjenjuje dizel opciju.

Konačno, za sve one kojima je stalo do udobnosti putovanja, ali i ekonomičnosti u urbanim uslovima, tu je poboljšana verzija Hybrid 140. Sada nudi lakši rad, a Dacia obećava do 80 posto električne vožnje u gradskim uslovima.

Odlična cijena

A sada najbolje. Dok je konkurencija drastično povećala cijene, Dacia je zadržala cijenu nižom zahvaljujući pametnom dizajnu proizvoda uz brojne uštede kao rezultat dijeljenja tehnologije između kompanija.

Početni Duster sa osnovnim motorom i opremom već od 19.500 eura. Verzija 4x4 nudi se od 24.900 eura, dok najskuplja verzija sa hibridnim pogonom i punom opremom diže cijenu na 27.800 evra.