OBAVEZNI USLOVI ZA PRODAJU NA DALJINU

Novim Zakonom o unutrašnjoj trgovini FBiH regulirana i internetska trgovina

Internetska trgovina

Nedavno usvojeni Zakon o unutrašnjoj trgovini Federacije Bosne i Hercegovine donosi nekoliko značajnih odredbi koje će utjecati na radnu dinamiku u trgovinskoj industriji, a posebno na sektor internetske (elektronske) trgovine. Jedna od ključnih promjena jeste obavezna slobodna nedjelja i praznici za radnike u trgovini, ali i usklađivanje s regulativama koje se odnose na trgovinu na daljinu.

Do sada, internetska trgovina u Federaciji BiH nije bila specifično regulirana, što je često dovodilo do sive ekonomije, prevara i prodaje proizvoda koji nisu legalni ili nisu zadovoljavali zakonske uvjete. S obzirom na sve veći porast internetske trgovine, zakon sada precizno definira prodaju na daljinu kao oblik trgovine robom i uslugama na malo putem sredstava za komunikaciju na daljinu, uključujući internetske platforme.

Za prodaju na daljinu, trgovac mora biti registrovan za ovu vrstu poslovanja. Također, zakonski se nalaže da prodaja na daljinu mora biti organizirana u skladu s određenim uvjetima:

Poslovni prostor – trgovac mora imati odgovarajući prostor za izvršavanje administrativnih poslova vezanih za internetsku prodaju.

Skladište – potrebno je osigurati odgovarajući prostor za skladištenje robe koja se prodaje, osim u slučaju dropshipping modela, gdje trgovac naručuje robu od treće strane i roba direktno ide do krajnjeg kupca.

Higijensko-sanitarni uslovi – prostor za trgovinu mora zadovoljiti sve zakonske norme u pogledu higijene i sigurnosti.

Svi ugovori o prodaji na daljinu, koji se sklapaju između trgovca i potrošača, moraju biti usklađeni sa Zakonom o zaštiti potrošača. Zakon jasno propisuje da cijene moraju biti prikazane na jasan i nedvosmislen način, uključujući sve dodatne troškove poput dostave, manipulativnih naknada, poreza i ostalih dodatnih troškova koji mogu utjecati na ukupnu cijenu.

Elektronska trgovina obuhvata više oblika prodaje:

Elektronske prodavnice – gdje se roba ili usluga direktno prodaju putem internetskih trgovina.

Elektronske platforme – platforme koje povezuju trgovce i kupce, poznate i kao e-commerce platforme.

Dropshipping – poslovni model u kojem trgovac ne drži robu na skladištu, već naručuje od dobavljača ili proizvođača koji izravno isporučuju robu krajnjim potrošačima.

Ovaj novi zakon donosi i dodatne regulative u vezi s drugim oblicima prodaje na daljinu, kao što su kataloška prodaja, televizijska i radijska prodaja (teleshopping), te prodaja putem pošte i drugih masovnih komunikacija. Ove izmjene zakona predstavljaju korak naprijed u regulaciji tržišta i zaštiti potrošača, kao i u usklađivanju s modernim trendovima elektronske trgovine.