
2019. proglašen je Svjetskim automobilom godine.
Da, bio je to Jaguar I-pace, električni model od kojeg se doista puno očekivalo. Izgledao je odlično, a i tehnologija je bila na njegovoj strani. Jaguar Land Rover je vjerovao da stiže u pravo vrijeme, a isto je mislila i većina stručne kritike.
Ipak, uspjeh je izostao. Skupi električni automobil nije nikad bio tražena roba, a umjesto kupaca pratili su ga brojni opozivi. Bilo je i problema s požarima, a pouzdanost se nikad nije sredila.
Danas hiljade ovih Jaguara stoje na autootpadima, gdje ih čeka teška sudbina. Nakon brojnih opoziva i kvarova na LG-jevim baterijama Jaguar je sam pokrenuo program otkupa, a hiljade automobila završile su na otpadu. Jedan takav prizor zabilježen je u Velikoj Britaniji.
"Stari dobri JLR. Jedina kompanija koja može da proizvede električno vozilo koje nije pouzdano (ili nije ništa pouzdanije od krntija na fosilna goriva koje inače rade) i koje ne može da povuće i popravi. Umjesto toga, ovi Jaguari su završili na lokalnom otpadu automobila Charles Trent – povučeni, otkupljeni i sada spremni za reciklažu", napisao je Ev_Newt uz fotografiju na X-u.
Automobili od kojih je odustao i Jaguar nalaze se na otpadu, gdje će vjerojatno biti rastavljeni u dijelove. Naravno, pokaže li se uopšte potreba za tim jer je utisak da je iPace u kratko vrijeme nestao s evropskih cesta.
Jaguar je, ipak, nastavio u električnom smjeru, ali uz, najblaže rečeno, promociju kontroverznog dizajna. Do 700 km dometa za type 00 nikoga nije očaralo, a najmanje Jaguarove obožavatelje koji su i dalje u šoku