BLACK FRIDAY NA „FEJSU“

Odron žurnalizma. Kad Senad "prži", a Faruk ostaje dostojanstven

senad hadzifejzovic faruk kapidzic

Medijski sunovrat ili "novinarski fejs žanr"? Kada pseudonovinarstvo zamijeni dijalog: Kako smo došli do "prženja protivnika" kao norme

„Ono“ nije bio intervju. Ni pokušaj dijaloga. „Ono“ nije bilo ništa. Ili je, hajde, bilo sve što ne treba  biti a da se zove  novinarstvo. Pored nas što smo „nešto i prošli u novinarstvu“  ovo je previše i za Sabita iz Tarčina. 

Možda će mladim novinarima nekada neko na ovom (umo)bolnom primjeru objašnjavati šta  to nije ova struka i šta zasigurno nije profesionalna norma ovog zanata. Doduše, bile su kamere , dva čovjeka, kulise televizijskog studija i za jedan nekada koliko-toliko ugledni medij tragikomična hobsovska atmosfera. Mikrofoni su bili metafora  finskih noževa ili  pištolja sa metkom u cijevi.

U studiju je, simbolički, „trebala da padne mrtva glava“. Zna se čija. Nije to običaj, niti pravilo ali  možda su oba učesnika trebala medicinski dokaz zašto su se , svaki iz svog ugla, našli zajedno u jednom prostoru koji se zove studio da bi na kraju nečega što se skoro i ne pamti  u dijaloškim hepeninzima, sve, od poda do stropa ličilo na pljuvačnicu.

U praznoj biblioteci etičkih normi koji su mu stajali pri ruci voditelj je bez  imalo gađenja prema sebi riješio da se kafanski komotno, računajući  da su mu  mikrofon i kamera kao neotuđivo vlasništvo dovoljni  za početnu prednost  u cipelarenju gosta. Gost je bio pacijent, a domaćin kirurg sa lošom namjerom. Ljudi su na osnovu ovakve „činjenične građe“  mogli jasno  nagađati i nazrijeti epilog „kirurškog“ zahvata. „Kirurg“  je nakon što se opskrbio sa preoperativnom pripremom u vidu citata i video materijala o „pacijentu“ bez imalo gađenja prema sebi i bez anestezije  koju je „pacijent“ odnosno žrtva valjda zaslužio, „uživo“ pristupio zadatku. 

Bijes, neartikulirana nestrpljivost, na trenutke, i jarost, bili su jasne komponente neuralgičnog televizijskog gnjeva koji se prosuo poput  riže. Kod gledalaca  je pulsirala čudna strepnja  dok su pratili  vulgarnu inscenaciju intervjua. Vibrirala je i inverzija mladendelićevskog šoka „ljudi, da li je ovo moguće“  i jedna općeprisutna sraslost da ovdje u ovom nezapamćenom ringu pseudožurnalizma, neko ,a zna se ko, treba da najebe.. S druge strane, gost se, skoro beznačajno impresioniran  pozicijom i predispozicijom voditelja, što je pojačavalo voditeljevu oholu srdžbu, skoro pa zezao sa voditeljevom histerijom.

Iživljavanje na Bakirovom i Sekinom „izaslaniku“  kao televizijska  forma društveno pogubnog medijskog klišea poslužio je i kao najava induciranog propadanja  jedne već duži niz godina  iritantne  „ja pa ja“ televizijske ličnosti.

Fikcija o  vlastitoj medijskoj superiornosti  pretvorila se u  grotesku..Pojednostavljeno i bez epitetiziranja, na djelu smo imali susret dviju individua gdje jedna za drugu kaže da je dvorski arhitekt i Bakirov i Sekin bot  uz mnoštvo histerizirajućih diskvalifikativa, a  „zaboravi“ da je ona to isto- servisna služba „Trojke“ sada solidno hranjena reklamama „BH Telecoma“, „  Elektroproproivrede“ i Autocesta FBiH. Pa, majka mu stara, je li  problem reći kako smo lojalni onome ko nas plaća i  kako zbog industrije reklama  više nema poštenog i profesionalnog novinarstva!?

Ili to on hoće reći da je neprofitni medij dok finansijski  opći sa „Trojkinim“  državnim preduzećima!?  I ko je to sada veći „režimlija“-  „kockar“ ili ovaj koji se već dugo ignorantski kocka čeličnim sajlama žurnalističkih normi  u  „fejs“ laboratoriji i zbog očiglednog ličnog interesa banalizira medijski prostor  kroz medijsko-mentalno silovanje do mjere jasne markacije pseudonovinarstva kao stereotipa vlastitog interesa  koji je sada inkorporiran u teorijski nepoznat, ali prakitčno inauguriran kao  novinarski fejs žanr za, kako on to reče, prženje protivnika. Inače, nakon petka sa Senadom , danas, dva dana kasnije, polako dolazim(o) sebi. A i Sabit iz Tarčina je zabremedet.