sistem sjedišta Flex7

Opel Zafira proslavila je 25. godišnjicu svjetske premijere

Opel Zafira Electric2024 Opel Zafira A1999

Revolucionarno: sistem sjedišta Flex7 postavio je nove standarde za prilagodljivu unutrašnjost 1999...

Više nagrada: Zafira je nekoliko puta osvojila prestižnu nagradu "Zlatni volan".

Pionir gorivnih ćelija: HydroGen vozila sa nultom lokalnom emisijom na bazi Zafire Rüsselsheim.

Emotivan, efikasan i, iznad svega, veoma praktičan sa mnogo prilagodljivog prostora za prevoz cijele porodice ili VIP-a - to su odlike po kojima se Opelova putnička vozila izdvajaju. Sadašnja Opel Zafira može udobno da primi do osam osoba, dok Combo može da preveze do sedam putnika. Ponuda će uskoro biti dopunjena novom Opel Fronterom, koja je nedavno proslavila svoju svjetsku premijeru u Istanbulu i predstavljena javnosti u Riselshajmu povodom proslave „125 godina proizvodnje automobila u Opelu“.

Frontera će također imati mjesta za do sedam putnika (uz doplatu).

Međutim, ova savremena vozila marke sa munjom teško da bi se mogla zamisliti bez posebnog modela koji ove godine takođe slavi godišnjicu – 1999. godine, prije tačno 25 godina, predstavljena je revolucionarna Opel Zafira. Njegov inovativni sistem sedišta Flex7 preokrenuo je segment monovolumena i postavio nove standarde za prilagodljivu unutrašnjost, za šta je Zafira kasnije dobila brojne nagrade. U isto vrijeme, bio je popločan put za današnji pogon sa vodoničnim ćelijama Vivara HYDROGEN i budući Movan HYDROGEN, gdje je Zafira poslužila kao osnova za nekoliko HydroGen testnih flota.

Sa svojim brojnim inovacijama, Opel Zafira je postala pravi pionir i u prvi plan stavila automobilska rješenja koja danas uzimamo zdravo za gotovo. Praktična i jednostavna upotreba prostora: revolucionarni sistem sedišta u Zafiri U proleće 1999. počela je proizvodnja modela koji će uskoro ući u istoriju: prvi primerci nove Opel Zafire sišli su sa proizvodne trake. Dugačak je 4,32 metra, širok 1,74 i 1,68 metara.

Prva generacija je bila teška samo 1.390 kilograma. Efikasnost je tada bila podjednako važna za Opel kao i danas. Zahvaljujući koeficijentu otpora od 0,33, Zafira je ponudila vrhunske aerodinamičke performanse za svoju klasu vozila. Sa svojim čistim dizajnom i dugim međuosovinskim razmakom, savršeno je spojio eleganciju i funkcionalnost. Nisko težište i ultramoderna DSA (Dynamic Safety) šasija garantovali su vrhunsku stabilnost i najbolju moguću sigurnost tokom vožnje.

Međutim, Zafira je došla na naslovnice prije 25 godina iz još jednog razloga: bio je to prvi MPV koji je ponudio prilagodljivu unutrašnjost za prevoz do sedam putnika bez potrebe za mukotrpnim uklanjanjem teških sjedišta. Za to je zaslužan pametni, patentirani Flex7 sistem sedišta. Sa ovim jedinstvenim mehanizmom, Opel je postavio nove standarde za potpuno prilagodljivu unutrašnjost. Ovaj minivan mogao bi da se transformiše iz prostranog vozila sa sedam sjedišta u vozilo sa dva sjedišta i do 1.700 litara prtljažnog prostora za samo petnaest sekundi.

Nakon otključavanja i uvlačenja naslona za glavu, sedišta u trećem redu mogu se lako preklopiti i odložiti u odgovarajući prostor u podu vozila kako bi se dobio potpuno ravan utovarni prostor. Mukotrpno uklanjanje i odlaganje sedišta koja se privremeno neće koristiti postala je prošlost.

Isto je važilo i za drugi red sjedišta: mogao se preklopiti, gurnuti napred i pričvrstiti iza prednjih sjedišta kako bi se oslobodio dodatni prostor. Sjedište suvozača se takođe može preklopiti u horizontalni položaj. To je značilo da je Zafira mogla lako utovariti objekte do tri metra dugačke i primiti čak četiri putnika u isto vrijeme.

Nagrađivani koncept: Zafira je trostruki dobitnik nagrade "Zlatni volan"

Na rezultate nije trebalo dugo čekati. Inovativni novajlija osvojio je "Zlatni volan" iste godine kada je premijerno prikazan. Međutim, to je bilo samo nagovještaj budućih uspjeha. Opelovi inženjeri optimizovali su rukovanje drugim redom sedišta u drugoj generaciji Zafire, koja je na tržište izašla 2005. godine. Sjedišta su se mogla preklopiti u omjeru 40:20:40, tako da su i odrasli putnici mogli udobno sjediti na vanjskim pojedinačnim sjedištima.

Nagrada za trud: zahvaljujući dodatno poboljšanom sistemu sedišta Flex7, Zafira B je postavila još jedan standard za prilagodljivu unutrašnjost i ponovo osvojila "Zlatni volan".

Zafiri se pridružio i premium partner – Zafira Tourer, koja je odmah osvojila još jedan „Zlatni volan“. Osim fleksibilne unutrašnjosti, ovaj novajlija je impresionirao prostranošću i udobnošću, panoramskim staklenim krovom i inovacijama kao što su aktivni tempomat i upozorenje na čeoni sudar. Ovim uzastopnim uspehom, Zafira je kroz svoje generacije tri puta doprinela Opelovom nizu osvajanja prestižne nagrade "Zlatni volan".

Zafira za sve prilike: od vrhunskog sportiste do pionira vožnje bez lokalnih emisija 2001., tačno dvije godine nakon predstavljanja prve generacije Zafire, Opel je postavio pitanje: „Može li sportski automobil imati sedam sjedišta ili, drugim riječima, može minivan ima sportske vozne karakteristike?" Zafira OPC je jasno odgovorila na to pitanje. Uspješno je spojio karakteristike dva naizgled različita segmenta: praktičnu prilagodljivost monovolumena sa voznim karakteristikama i performansama sportskog automobila.

U brojkama, to znači 2,0-litarski turbo motor koji isporučuje 141 kW (192 KS) snage i 250 Nm obrtnog momenta koji omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,2 sekunde i najveću brzinu od 220 km/h. Time je Zafira OPC, predstavljena u jesen 2001. godine, postala najbrži minivan dostupan u Evropi u to vrijeme.

Emocije sa maksimalnom efikasnošću - to je fraza koju je Opel pratio tada, a prati se i danas.

Potpuno drugačiji pogonski agregat debitovao je iste godine kao i sportska Zafira OPC. Dopunjujući efikasne benzinske i dizel motore, Zafira 1.6 CNG sa pogonom na CNG upotpunila je portfelj kao vozilo koje posebno štedi gorivo i novac. Nudio je značajno smanjene emisije u poređenju sa modelima sa konvencionalnim benzinskim motorima i zadržao potpuno prilagodljivu unutrašnjost.

Rezervoari za gas se nalaze ispod poda, a zahvaljujući konceptu "Monovalentplus", vozač je mogao lako da pređe na pogon na benzin kada je to potrebno.

Ovo vozilo je također pionir u korištenju vodoničnih ćelija za lokalnu vožnju bez emisija.

Godine 2000. Opel je konačno pokrenuo svoj razvoj gorivnih ćelija u HydroGen1 baziranom na Zafiri. Njegove vodonične ćelije pokretale su trofazni asinhroni motor koji je proizvodio 55 kW (75 KS) i obrtni moment od 251 Nm. U 2001. godini, 20 primjeraka HydroGen3 modela otišlo je u ruke test kupaca. Snaga je povećana na 60 kW (82 ks), a vozila su razvila maksimalnu brzinu od 160 km/h. Na održanom maratonu vozila na gorive ćelije.

Godine 2004. dva HydroGen3 modela proputovala su skoro 10.000 km širom Evrope, od Hammerfesta u Norveškoj do Lisabona u Portugalu. Vozač Formule 1 i Opel DTM Heinz-Harald Frentzen takođe je pobedio na reliju Monte Karlo 2005. za automobile sa alternativnim pogonom koji voze HydroGen3. Vozila sa pogonom na vodonične ćelije zasnovana na Zafiri utrla su put savremenom Opel Vivaro HYDROGEN modelu.

Uskoro će ponuda komercijalnih vozila koja omogućavaju vožnju bez lokalnih emisija i brzo punjenje vodonikom biti proširena novim modelom Opel Movano HYDROGEN. Dovoljno prostora za porodicu, tim i kolege: Opel Zafira, Combo i nova Frontera

Dok se prva generacija Zafire iz 1999. godine smatra pionirom prilagodljive unutrašnjosti koja je imala dovoljno prostora za prevoz svih članova porodice, danas Opel nudi široku paletu prostranih vozila za udoban prevoz putnika i opušteno putovanje.

Ovo uključuje trenutnu Zafiru sa osam sjedišta i Combo sa do sedam. A novi model sa više sedišta stiže već ove godine: nedavno predstavljena nova Frontera je Opelov prvi kompaktni SUV koji može da preveze do sedam putnika. Prostrana i udobna, fokusirana na osnovne stvari i elektrificirana u svim verzijama, Frontera sa svojim karakterističnim i robusnim dizajnom idealan je automobil za ljubitelje prirode i porodice.

Ovaj atraktivan novi model krasi niz praktičnih rješenja uključujući inovativnu stanicu za pametni telefon i patentiranu funkciju Intelli-Seat na prednjim sjedištima. Kupci mogu birati između tehnologije hibridnog pogona od 48 V i potpuno električne verzije. Nova Opel Frontera garantuje užitak u vožnji bez lokalnih emisija uz smanjenu potrošnju resursa i nastavlja ofanzivu elektrifikacije marke.