
Autoceste FBiH danas su na svom YouTube kanalu objavile vizualizaciju koja detaljno prikazuje kako će izgledati ova dionica na Koridoru 5c oko 12,34 km
Tunel Prenj, najzahtjevniji infrastrukturni projekt na trasi Koridora 5c kroz Bosnu i Hercegovinu, konačno ulazi u fazu realizacije. Riječ je o jednom od najambicioznijih tunelskih zahvata u regiji, koji bi po završetku trebao biti deveti najduži cestovni tunel u Evropi. Ovaj 400 miliona eura težak projekt uskoro bi trebao dobiti izvođača radova.
Kada bude izgrađen, ovaj tunel će značajno skratiti putovanje između Sarajeva i Mostara - za oko 30 kilometara, odnosno do sat vremena vožnje. Ukoliko sve bude teklo prema planu, puštanje u promet očekuje se u avgustu 2030. godine.
Iako se gradnja iščekuje godinama, proces je obilježen brojnim kašnjenjima i odgodama. Iz JP Autoceste FBiH potvrđuju da je procedura izbora izvođača pri kraju, a konačna odluka očekuje se u drugom kvartalu ove godine.
- Trenutno smo u fazi ishođenja odobrenja Banke na tender za posljednju i završnu fazu odabira izvođača radova na dionici Tunel Prenj. Finansijska konstrukcija je zatvorena kroz finansiranje Evropske investicijske banke (EIB), Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) i Investicijskog fonda Svjetske banke, navode iz Autocesta.
Međutim, stručnjaci upozoravaju da tunel nosi brojne tehničke i geološke neizvjesnosti. Pavo Boban, bivši pomoćnik ministra prometa i komunikacija BiH, ističe da je riječ o izuzetno kompleksnom projektu.
- Tunel je jako zahtjevan i nepredvidiv. Niko sa sigurnošću ne može reći šta se nalazi u planinskom masivu dugom više od deset kilometara. Iako je gradnja planirana, realno je očekivati nepredvidive prepreke, rekao je Boban.
On napominje da je dobar dio struke zagovarao alternativnu trasu uz rijeku Neretvu, koja bi bila jednostavnija za izvođenje i ne bi izolovala općine poput Jablanice.
- Zabrinuti smo da bi se komplikacije mogle dodatno intenzivirati kada se krene s probijanjem planinskog masiva, dodao je Boban.
Dok projekt obećava bolje prometne veze i ekonomsku dinamiku, ostaje da se vidi hoće li tehnički izazovi i birokratske prepreke usporiti njegovu realizaciju – kao što je bio slučaj s mnogim velikim projektima.
Autoceste FBiH danas su na svom YouTube kanalu objavile vizualizaciju koja detaljno prikazuje kako će izgledati dionica autoceste na Koridoru 5c na potezu izlaz iz tunela Prenj - Mostar sjever dužine oko 12,34 km, a koju možete pogledati u nastavku: