DVA IZBORA

Posljednji kineski brodovi s robom bez Trumpovih carina pristižu u SAD, uvoznici strahuju od onog što slijedi

Tanker brod

Posljednji teretni brodovi koji prevoze kinesku robu, zapakovanu prije 9. aprila i koja je bez nedavno uvedenih carina od strane predsjednika SAD-a Donalda Trumpa, trenutno pristižu u američke luke.

Međutim, sljedeće sedmice se očekuje da će se stvari promijeniti u vezi s uvozom iz Kine.

Teret na brodovima iz Kine koji je utovaren nakon 9. aprila nosit će sa sobom carine od 145 posto koje je predsjednik Donald Trump uveo na robu iz te zemlje prošlog mjeseca. Sljedeće sedmice ta roba će stići, ali će biti manje brodova na moru i prevozit će manje tereta. Za mnoge uvoznike sada je postalo preskupo poslovati s Kinom.

U luci Shanghai u Kini, najveći teretni brodovi stoje neaktivni. Brodske kompanije su počele koristiti manje brodove za prijevoz tereta kako potražnja opada. Također, plovidbe iz Kine u SAD pale su za 60 posto u aprilu, prema Flexportu, logističkom i špediterskom brokeru.

Amerikanci se oslanjaju na Kinu za hiljade proizvoda, sve od televizora do dječijih kolica. Američke kompanije uvoze više igračaka, odjeće i obuće iz Kine nego bilo koja druga zemlja, prema podacima Komisije za međunarodnu trgovinu Sjedinjenih Američkih Država.

S manjim brojem teretnih brodova koji se očekuju u američkim lukama, lokalne ekonomije će patiti.

Većina uvoznika će morati izabrati da li će nastaviti prodavati proizvode iz Kine po više nego dvostruko većim cijenama ili potpuno prestati. Za potrošače to znači da će neke proizvode biti teško pronaći ili će možda biti preskupi za kupovinu.

Očekuje se da će uvoz u SAD tokom druge polovine 2025. godine pasti za najmanje 20 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok će pad iz Kine biti još veći za 75 posto do 80 posto.

Ako se pad ne nadomjesti uvozom robe iz drugih zemalja, doći će do ozbiljnog poremećaja u opskrbnom lancu zbog čega će cijene proizvoda nastaviti rasti, što će dovesti i do rasta inflacije, upozoravaju u SAD-u.