SRBIJA

Predsjednica Društva arhitekata Novog Sada upozorava na nedostatak stručnog nadzora u obnovi Željezničke stanice

IMG 4534

Predsjednica Društva arhitekata Novog Sada, Ana Ferik-Ivanović, istakla je da je dugotrajno odsustvo stručnog nadzora u obnovi Željezničke stanice u Novom Sadu jedan od ključnih problema.

Naglašava kako arhitekti nisu imali uvid u radove zbog dugog postojanja gradilišne ograde, koja je onemogućavala pristup samoj zgradi.

“Na osnovu dostupnih vizualizacija i fotografija primijetili smo da je u unutrašnjosti hale dodana galerija, ali ne možemo sa sigurnošću tvrditi da li je ona direktno povezana s konstrukcijom stanice ili postavljena kao samostalan element. Problematični su elementi poput stakla s aluminijskim profilima i mermera oko nadstrešnice, koji su dodatno opteretili konstrukciju”, rekla je Ferik-Ivanović za srbijanske medije.

Ona ističe da svaki stručnjak uključen u radove mora detaljno pratiti stanje objekta, bilježiti sve uočene probleme i izbjegavati bilo kakav pritisak koji bi mogao dovesti do zanemarivanja bitnih informacija.

“Nažalost, posljednjih godina u Novom Sadu svjedočimo ubrzanim projektima koji se često izvode pod velom tajnosti. Kada javnost sazna za određene radove, oni su već pri kraju, a mašine već na terenu. Smatramo da bi uključivanje većeg broja nezavisnih stručnjaka, bez ličnog interesa osim profesionalne odgovornosti, moglo samo biti korisno”, dodala je ona.

Ferik-Ivanović naglašava da, iako arhitekti nisu obavezani Hipokratovom zakletvom kao ljekari, imaju odgovornost prema građanima i gradu te da se trebaju pridržavati principa savjesnog i odgovornog rada. Ona apeluje na svoje kolege da ne potpisuju ništa iza čega ne mogu u potpunosti stati.

Podsjetila je da je Novi Sad upravo dobio još jedno mjesto sjećanja na nevine žrtve, što dodatno naglašava važnost odgovornosti pri radu na gradskim projektima. Komentirajući trenutno vještačenje, izjavila je: “Svi materijali koji su jučer uklonjeni s nadstrešnice ključni su za analizu. Njihovim pregledom može se utvrditi dodatno opterećenje koje su predstavljali i razlozi zbog kojih su postavljeni. Nadstrešnica je ranije imala otvoren prostor bez staklenih elemenata, što znači da je nova odluka o staklu dodatno promijenila konstrukcijske odnose.”

Ferik-Ivanović naglašava da su procjena odgovornosti i provjera strukturalnog stanja stanice trenutno glavni prioriteti.

“Ova nadstrešnica funkcionirala je kao svojevrsni teg koji je stabilizirao cijeli krov. Sada je ključno procijeniti u kakvom su stanju krov, nosivi elementi i materijali koji su prisutni već šest decenija.”

Dodala je kako će vjerovatno biti potrebno da Željeznička stanica ostane zatvorena određeno vrijeme dok se ne obavi detaljna procjena. Iako je nadstrešnica originalno bila savršeno projektovana, građani su nedavno počeli primjećivati pukotine na konstrukciji. Ferik-Ivanović napominje kako se posljednjih godina stručna kritika često doživljava negativno, umjesto da se posmatra kao pokušaj prevencije ozbiljnih problema.

“Svjedoci smo da su građani reagovali i upozoravali na promjene, ali su njihova upozorenja ostala bez odgovora. Struka, naročito nezavisna, mora imati mogućnost da pravovremeno ukaže na eventualne probleme kako bi se spriječile ovakve situacije,” zaključila je ona.