FUNKCIONALNOST I KVALITET

Predstavljena evropska verzija Land Cruisera, otkrivamo sve bitne detalje

Toyota

Sve novi Toyota Land Cruiser 250 je najnovija generacija modela koji je izgradio reputaciju bez premca za snagu, pouzdanost i sposobnost da se nosi sa najtežim uslovima u svim dijelovima svijeta više od 70 godina.

Njegova suštinska pouzdanost se ogleda u njegovom obliku i konstrukciji, dizajniranom da izdrži teške uslove i lako se zamenjuje ako je oštećen. Bezvremenost je i u jednostavnosti dizajna, koji nikada neće izgledati zastarjelo.

Klasična silueta Land Cruisera referencira linije ranih modela sa dugačkom haubom, uspravnim vjetrobranom, kratkim prednjim prevjesom i prepoznatljivim trapezoidnim lukovima točkova.

Proporcije istinite naslijeđu

Proporcije su također vjerne dizajnerskom naslijeđu Land Cruisera sa uskom kabinom nalik na kutiju, postavljenom iza vertikalne ose automobila kako bi se pružio i unutrašnji prostor i udobnost. Ukupna dužina automobila je 4925 mm, širina 1980 mm i visina 1935 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2850 mm.

Konfiguracija i proporcije prednjih elemenata stvaraju klasični izgled Land Cruisera. Praktičnost je dizajnirana s uglovima branika koji se lako zamjenjuju ako su oštećeni. Standardne opcije farova su tanak i duguljasti raspored LED dioda sa tri elementa ili klasični bi-LED projektor sa okruglim elementom zajedno sa vertikalno postavljenim pokazivačima pravca i dnevnim svjetlima.

Da bi se izbegla oštećenja, prednja svetla za maglu su uvučena duboko u uglove branika, prednji i zadnji uglovi su zakošeni (što takođe pomaže u manevriranju), a donji dijelovi vrata imaju izgrebanu, konkavnu površinu.

Prioritet dizajna bio je pružiti vozaču najbolji pogled sprijeda i sa strane. To je rezultiralo oblikom haube sa podignutim stranama, koje olakšavaju lociranje uglova vozila, i spuštenim središnjim dijelom, koji poboljšava vid prema naprijed smanjenjem mrtvog kuta direktno ispred vozila. U zavisnosti od nivoa modela, novi Land Cruiser će imati 18- ili 20-inčne aluminijumske felne sa novim dizajnom.

Funkcionalnost i kvalitet

Dizajn unutrašnjosti odražava siguran, funkcionalan izgled pogodan za vožnju van puta, s naglaskom na izdržljivost, visok kvalitet i mjere za smanjenje umora.

Izvori informacija - vozačev kombimetar sa instrumentima i multimedijalni ekran - postavljeni su visoko radi lakše vidljivosti. Tu je i široka konzola – uobičajena funkcija Land Cruisera – koja drži komande za vožnju pri ruci za brz i intuitivan rad.

Digitalni displej instrumenata (9 ili 12,3 inča, u zavisnosti od nivoa opreme) prikazuje mjerenje i podatke sa oštrim grafikama, koje su jasno čitljive u svim uslovima osvjetljenja. Multimedijalnom sistemu se pristupa preko ekrana osjetljivog na dodir visoke rezolucije (8 ili 12,3 inča).

Turbo dizel sa 204 KS

Fizički oblik prekidača i njihove metode rada su objedinjene – jednostavne komande na preklop ili pritisak – tako da ih vozač može lako koristiti bez potrebe da skida pogled s upravljača ili mijenja položaj. Profesionalni vozači relija konsultovani su o dizajnu kombinacije selektora i prekidača, koji se koriste za funkcije sistema vozila kao što je Multi-Terrain Select.

U zapadnoj Evropi, novi Land Cruiser je predstavljen sa 2,8-litarskim turbodizel motorom, koji je redizajniran kako bi poboljšao vozne karakteristike i bolje balansirao efikasnost goriva i performanse.

2.755cc viševentilska DOHC inline četvorocilindrična jedinica sa direktnim ubrizgavanjem proizvodi maksimalnih 204PS/150kW pri 3.000rpm i usklađena je sa novim osmostepenim automatskim menjačem sa direktnim menjanjem.

Sa maksimalnim obrtnim momentom od 500 Nm, koji se generiše između 1600 i 2800 o/min, ima snagu da vuče teret do 3500 kg. Pogonski sklop je poboljšanje performansi ubrzanja i voznih karakteristika, smanjen nivo buke i vibracija i poboljšano upravljanje u teškim uslovima.

Sljedeće godine i hibrid

Toyota će 2025. godine predstaviti blagu hibridnu električnu verziju Land Cruisera u Evropi, koja kombinuje 2,8-litarski dizel motor sa 48 V elektromotornim generatorom, kompaktnu litijum-jonsku bateriju od 48 V i sistem stop-start. Ovo će poboljšati karakteristike vožnje dajući uglađenije i tiše, a opet bolje odzivne performanse uz zadržavanje sposobnosti da izdrže teške uslove vožnje.

Pogonski sklop za stalni pogon na sve točkove Land Cruisera je takođe revidiran, sa novim prekidačem za izbor opsega H4 ili L4 i novim prekidačima za blokadu diferencijala koji se nalaze na centralnoj konzoli, pored ručice mjenjača.

Novi Land Cruiser je prvi Land Cruiser model koji je opremljen električnim servo sistemom upravljanja (EPS), a tu je i novi kočioni sistem sa disk kočnicama od 340 mm napred i 335 mm pozadi.

Kontrola za pomoć pri spuštanju (DAC) se može koristiti za automatsko osiguranje stabilnog kočenja bez blokiranja kotača uz održavanje niske brzine vozila pri prelasku na strmim padinama. Sistem je razvijen tako da se može koristiti kao funkcija tempomata pri brzinama između 4 i 30 km/h u H4 i L4 rangu vozila.

Prvi put automatski MTS

Novi Land Cruiser je prva Toyota koja koristi mehanizam za isključivanje stabilizatora (SDM), koji ima dvostruku prednost poboljšanih performansi na terenu i udobnije vožnje na standardnim putevima.

Koristeći prekidač na središnjoj konzoli, vozač može otključati prednji stabilizator, povećavajući hod ovjesa. Kada vozite malim brzinama na neravnim, kamenitim površinama, ovo pomaže da sva četiri točka budu u kontaktu sa tlom, što olakšava manevrisanje vozilom.

Multi-Terrain Select (MTS) prilagođava upravljanje vozilom, pogonski sklop i kontrolu hidrauličke kočnice kako bi zadovoljio zahtjeve različitih scenarija vožnje van puta. Sistem sada nudi dodatni automatski režim tako da vozač ne mora da mjenja postavku kako se uslovi mjenjaju, a može se koristiti kada je automobil u visokoj ili niskoj brzini.

MTS se lako uključuje pomoću prekidača za upravljanje pogonskim sklopom i multifunkcionalnog birača na središnjoj konzoli. U režimu niske brzine opcije su Mud, Sand, Rock i Auto.