
Xiaomi je, prema najnovijoj analizi tržišta koju je objavila kompanija Canalys, uspio da prekine desetogodišnji post i ponovo zauzme prvo mjesto na kineskom tržištu pametnih telefona.
Zahvaljujući fokusu na inovacijama, razvoju proizvoda i optimizaciji prodajnih kanala, Xiaomi telefoni su u prvom kvartalu 2025. godine bili najprodavanije u Kini.
U prvom kvartalu 2025. godine, u Kini je isporučeno 70,9 miliona pametnih telefona, što predstavlja rast od 5% u odnosu na isti period prethodne godine. Ovaj umjereni rast nastavak je pozitivnog trenda koji je započeo 2024. godine, a Canalys tvrdi da su najzaslužniji sljedeći faktori:
Vladine subvencije koje utiču na odluke kupaca,
Oporavak potrošnje širom kineskog tržišta,
Povećana potražnja za naprednijim uređajima sa sofisticiranim funkcijama i
Oživljavanje fizičkih maloprodajnih kanala nakon pandemije.
Xiaomi telefoni najprodavaniji u Kini nakon 10 godina
Lideri kineskog tržišta u prvom kvartalu 2025. godine
Raspored snaga na tržištu značajno se promjenio zahvaljujući usponu Xiaomi-ja:
Xiaomi: 13,3 miliona isporučenih jedinica (19% tržišnog udela, rast od 40% na godišnjem nivou)
Huawei: 13,0 miliona jedinica
OPPO: 10,6 miliona jedinica
vivo: 10,4 miliona jedinica
Apple: 9,2 miliona jedinica (pad od 8% u odnosu na prošlu godinu)
Strategija koja je donijela pobjedu Xiaomiju
Prema riječima glavnog analitičara kompanije Canalys, Žu Điataoa, Xiaomi svoj uspjeh duguje više faktora. Kompanija je uvela iste cijena u online i offline prodaji, što je dodatno olakšalo kupcima donošenje odluka u uslovima vladinih subvencija.
Pored toga, širok asortiman proizvoda, kao što su nosivi uređaji, računari, IoT uređaji i električna vozila, omogućio je Xiaomi-ju da maksimalno iskoristi pogodnosti državnih mjera, dok je ova raznovrsna ponuda uspjela je da podstakne kupovinu kroz povezivanje različitih kategorija proizvoda, stvarajući lanac rasta koji se sam održava.
Dok Xiaomi slavi povratak na vrh, Huawei pokazuje izuzetnu otpornost uz nastavak dvocifrenog rasta, zahvaljujući efikasnom upravljanju kanalima prodaje i inovativnim uređajima kao što su Mate XT i Pura X. Strateški gledano, Huawei ubrzava razvoj svog HarmonyOS Next ekosistema, za koji analitičari predviđaju da će do kraja godine osvojiti 3% kineskog tržišta pametnih telefona.