NAJVEĆA ŽRTVA BI BIO PORSCHE

Prijeti trgovinski rat između Kine i EU

Porshe

Odgovor Pekinga na dodatne EU carine na uvoz električnih automobila iz Kine najviše bi naštetio proizvođačima automobila u Njemačkoj, a najteži udarac pretrpio bi Porsche, ocijenili su analitičari.

EK je najavila da bi od početka jula mogla uvesti preliminarne dodatne carine na uvoz električnih automobila na baterije iz Kine, u rasponu od 17 do 38 posto, zbog "nepravednih subvencija" proizvođačima. Dodali su, međutim, da su kontaktirali kineske vlasti kako bi razmotrili moguća rješenja, u skladu sa propisima Svjetske trgovinske organizacije (STO).

Kineski proizvođači automobila pozvali su Peking da odgovori podizanjem carina na uvoz automobila na benzin iz EU, objavio je kineski list Global Times.

Šef BMW-a: EK šteti evropskim kompanijama i evropskim interesima

Na sastanku iza zatvorenih vrata koji je uključivao i evropske automobilske kompanije, kineska auto industrija je "pozvala vladu da usvoji snažne kontramjere (i) predložila da se pozitivno razmotri podizanje privremenih carina na benzinske automobile s motorima velike zapremine".

Sastanak je organizovalo kinesko Ministarstvo trgovine, a na njemu su učestvovale kineske kompanije SAIC i BYD, kao i nemački BMW, Volkswagen i Porsche, rekli su dva izvora sa direktnim saznanjima.

Liu Bin, glavni stručnjak Kineskog centra za tehnologiju i istraživanje automobila (CATARC) i zamjenik direktora Kineskog centra za istraživanje strategije i politike u automobilskoj industriji, rekao je za Global Times krajem maja da bi Peking trebao podići carine na benzinske limuzine i SUV vozila s motorima većim od 2,5 litara od 15 do 25 posto.

„Evropska komisija šteti evropskim kompanijama i evropskim interesima“, tvrdio je sredinom juna šef BMW-a Oliver Zipse. BMW u Kini, zajedno sa svojim partnerima, proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper, koje prodaje na tržištu Evropske unije. U rodnoj Njemačkoj proizvode modele 4, 6, 7, i7 i 8 koje izvoze u Kinu.

Kina čini četvrtinu Porscheove globalne prodaje

To znači da bi se kompanija našla između kamena i nakovnja jer bi njeni automobili bili podložni carinama i u EU i u Kini. Kina čini skoro trećinu BMW-ove prodaje, navodi se u godišnjem izvještaju. Kineske carine najviše bi pogodile njemačke proizvođače, koji su prošle godine, prema podacima o trgovini, gotovo trećinu svojih vozila prodali na najvećem svjetskom tržištu.

Većina prodanih vozila proizvedena je u kineskim fabrikama, ali mnogi luksuzni modeli se i dalje proizvode u Njemačkoj. Najviše problema sa kineskim carinama imao bi Porsche, koji je u većinskom vlasništvu Volkswagena, jer automobile uglavnom proizvodi u Njemačkoj i izvozi ih u Kinu, koja čini četvrtinu njegove globalne prodaje.

Kompanija je prošle godine kupcima u Kini isporučila 79.283 automobila, 15 posto manje nego 2022. U prvom kvartalu ove godine prodaja joj je pala za 24 posto, dijelom zbog usporene potrošnje u azijskom gigantu.

Folksvagen bi, s druge strane, najmanje stradao ako bi Peking odlučio da uvede carine, budući da prodaje samo 2,5 posto automobila proizvedenih u njemačkim fabrikama u Kini, navodi se u godišnjem izvještaju. Međutim, kompanija želi sačuvati, pa čak i povećati svoj udio od 14,5 posto na kineskom tržištu na 15 posto, kako bi joj eventualni bojkot kineskih kupaca mogao naštetiti.

80 posto automobila koji se prodaju u Kini proizvedeno je u kineskim fabrikama

Kineski ogranak Volkswagen grupe, uključujući Porsche, i kompanije koje su osnovali sa kineskim proizvođačima prodali su prošle godine u Kini više od 3,2 miliona automobila, od čega je 3,06 miliona proizvedeno u kineskim fabrikama. VW-ov luksuzni brend Audi izvozi nešto više od osam posto automobila koje prodaje u Kini.

Za Mercedes-Benz, Kina je najveće tržište, s udjelom u prodaji od oko 30 posto i nešto više od 737.000 prodanih vozila 2023. Nešto više od 80 posto automobila koji se prodaju u Kini proizvodi se u kineskim fabrikama, a ostatak dolazi iz inostranstva.

Švedski proizvođač automobila Volvo Cars, u većinskom vlasništvu kineskog Geelyja, proizvodi veliku većinu vozila koja se prodaju u Kini u kineskim pogonima, s udjelom u izvozu od samo oko četiri posto.