PROBLEMI SA MAGLOM NA TUZLANSKOM AERODROMU

Projekat "historijske" rasvjete na Tuzlanskom aerodromu dodijeljen firmi Saraj Inžinjering, čiji je vlasnik Nedžad Branković, bivši premijer FBiH

Nedzad Brankovic

Problemi sa maglom na Međunarodnom aerodromu Tuzla uprkos "historijskoj" rasvjeti

Avio saobraćaj u Bosni i Hercegovini se već nekoliko dana suočava s ozbiljnim problemima zbog guste magle koja je zahvatila veći dio zemlje. Mnogi letovi sa sarajevskog i tuzlanskog aerodroma preusmjereni su na druge aerodrome, poput Beograda, Banjaluke i Tirane, dok su neki letovi čak vraćeni na početne destinacije. Međutim, u jeku ove situacije, na Međunarodnom aerodromu Tuzla, prije samo nekoliko sedmica, predstavljena je nova centralna rasvjeta koja je trebala poboljšati sigurnost pri slijetanju u otežanim vremenskim uvjetima, uključujući maglu.

Rasvjeta koja nije ispunila očekivanja

Međunarodni aerodrom Tuzla u novembru ove godine predstavio je novu centralnu rasvjetu kojom je, prema riječima nadležnih, trebao biti poboljšan vizualni kontakt pilota sa pistom, naročito u uvjetima smanjene vidljivosti. Prema zvaničnim izjavama, ovaj projekt je označen kao ključan za daljnji razvoj aerodroma i povećanje sigurnosti zračnog saobraćaja.

Međutim, ni nova rasvjeta nije uspjela spriječiti otkazivanje i preusmjeravanje letova zbog guste magle koja je i dalje ometala slijetanje. Letovi iz Tuzle za Basel i Dortmund, kao i let iz Istanbula, morali su biti otkazani ili preusmjereni na druge aerodrome. To postavlja pitanje – čemu onda služi nova rasvjeta ako nije uspjela riješiti problem koji je trebala adresirati?

Tehnički napredak, ali ne i za maglu

Stručnjaci za avio-saobraćaj naglašavaju da nova rasvjeta u Tuzli, iako je predstavljena kao veliki tehnički napredak, zapravo ne rješava osnovni problem u situacijama poput magle. Naime, iako je instalacija centralne rasvjete poboljšala vizualne uvjete za pilote, ona nije dovoljna za rješavanje problema slijetanja u uvjetima magle, koji zahtijevaju napredniju opremu, poput ILS (Instrument Landing System) CAT III opreme. Ova oprema omogućava slijetanje i pri vrlo niskoj vidljivosti, dok trenutni sustav omogućava slijetanje samo u uvjetima minimalne vidljivosti od 550 metara, što nije dovoljno za sigurno slijetanje u magli.

Stručnjaci također navode da bi za Tuzlu bilo nužno uložiti u CAT III sistem koji bi omogućio slijetanje pri vrlo niskim uvjetima vidljivosti, ali takva investicija zahtijevala bi nekoliko miliona eura, što je daleko veći iznos od sredstva uloženih u rasvjetu centralne linije.

Pitanja oko "historijskog projekta"

S obzirom na ovo, izjava ministra za trgovinu, turizam i saobraćaj u Tuzlanskom kantonu, Almira Žilića, koji je tvrdio da je problem magle sada riješen, postaje sarkastična. Naime, magla je i dalje uzrokovala otkazivanja i preusmjeravanja letova, što pokazuje da nova rasvjeta nije bila dovoljno učinkovita da riješi stvarni problem.

Također, cijeli projekt postavljanja centralne rasvjete u Tuzli pokreće određena pitanja u vezi s transparentnošću i eventualnim političkim vezama. Naime, ugovor za realizaciju ovog projekta dodijeljen je firmi Saraj Inžinjering, čiji je vlasnik Nedžad Branković, bivši premijer FBiH i član SDA. Ova firma je poznata po svojim poslovima sa institucijama Federacije BiH, ali i Tuzlanskog kantona, što stvara sumnje u pozadinske veze i moguće političke interese koji su mogli igrati ulogu u odabiru izvođača.

Iako je Ministarstvo saobraćaja Tuzlanskog kantona predstavilo projekat kao veliki korak prema sigurnijem zračnom saobraćaju, stvarnost pokazuje da problemi u avio-saobraćaju zbog magle nisu riješeni. Iako je rasvjeta tehnički napredak, ona nije dovoljna za prevazilaženje realnih problema, što ostavlja građane Tuzlanskog kantona s pitanjima o opravdanosti uloženih sredstava i stvarnim benefitima koje će ovaj "historijski" projekat donijeti.


Znate više o temi ili prijavi grešku Komentari