
Prvi elektrobaterijski vlak proizveden u Hrvatskoj, koji je izradio Končar evropskim i novcem iz državnog proračuna, uspješno je obavio svoju prvu vožnju od Zagreba do Bjelovara, stigavši tačno prema predviđenom voznom redu.
Ovo je povijesni dan za hrvatsku željeznicu i gospodarstvo. Prvi put smo vidjeli novi elektrobaterijski vlak koji je izradio Končar s europskim sredstvima, izjavio je po dolasku potpredsjednik Vlade Hrvatske i ministar prometa Oleg Butković.
Vlak je izrađen u sklopu projekta “Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu” ukupne vrijednosti 17,1 miliona eura. Od toga je 13,3 miliona eura osigurano iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), a ostatak iz državnog proračuna.
– Trenutno u modernizaciju i rekonstrukciju željezničke infrastrukture u cijeloj Hrvatskoj ulažemo gotovo 1,5 milijardi eura, uz pomoć europskih fondova i kredita Europske investicijske banke, dodao je Butković.
Naglasio je da na hrvatskim prugama trenutno prometuje 63 nova niskopodna voza, a do kraja godine očekuje se još šest. Najavio je također da će nakon ovog elektrobaterijskog, za nekoliko mjeseci u promet biti pušten još jedan, potpuno baterijski voz.
Novi elektrobaterijski vlak može postići brzinu do 120 km/h na baterijski pogon na neelektrificiranim prugama, dok na elektrificiranim prugama može voziti do 160 km/h. Ima kapacitet za ukupno 315 putnika, od čega 157 sjedećih mjesta, te autonomiju vožnje preko 100 km na baterijski pogon. Vlak je opremljen svim modernim sadržajima uključujući besplatni WiFi, rampe za pristup osobama s invaliditetom, prostor za bicikle i sustav videonadzora.
– Vlak značajno smanjuje emisije CO i samim time je odgovor na naše ciljeve zelene tranzicije, naglasio je predsjednik Uprave Končara Gordan Kolak.
Nakon današnjeg puštanja u promet, vlak će biti korišten za testiranje punionica u Virovitici, Osijeku i Varaždinu. Po završetku svih predviđenih ispitivanja, započet će s redovnim prometovanjem na relaciji Zagreb – Bjelovar.