
Federalno ministarstvo pravde priznalo je danas konačno zastoj u radu registra poslovnih subjekata u cijeloj Federaciji BiH.
Podsjetimo, iz Općinskog suda u Sarajevu ranije je potvrđeno da je usporen sistem rada u postupku osnivanja podružnica društava koja su osnovana prije juna 2024. godine.
Tada je rečeno da je u svim sudovima Federacije BiH, Federalno ministarstvo pravde nadležno za zaključivanje ugovora za funkcionisanje i održavanje sistema osnivanja poslovnih subjekata i njihovih podružnica.
Nakon toga javili su se i privredni subjekti s područja Tuzlanskog kantona s istim problemom. Federalno ministarstvo pravde se oglasilo tvrdnjom da poduzima sve aktivnosti na ponovnom uspostavljanju rada servera za registraciju poslovnih subjekata u Federaciji Bosne i Hercegovine.
Međutim, kako navode iz Ministarstva, ta nastojanja otežava činjenica da je server za registraciju poslovnih subjekata u Federaciji Bosne i Hercegovine dugi niz godina smješten u prostorijama Općinskog suda u Sarajevu, te da sistem za registraciju poslovnih subjekata koristi isključivo internet protokol adresu (IP adresu) Općinskog suda u Sarajevu.
U međuvremenu, Federalno ministarstvo pravde poduzima sve aktivnosti kako bi, u okviru svoje nadležnosti, osiguralo uslove za ponovno funkcionisanje servera, a u saradnji sa Međunarodnom finansijskom korporacijom (IFC) intenzivno radi na uspostavljanju novog tehničkog rješenja kojim će se osigurati napredan sistem registracije poslovnih subjekata u Federaciji Bosne i Hercegovine – navodi se u saopćenju Ministarstva pravde FBiH.
Iako su iz Ministarstva iznijeli niz opravdanja i pokušaja prebacivanja odgovornosti između različitih institucija, privredni subjekti sve manje žele slušati takve izgovore.
Za privrednike je najvažnije da sistem funkcioniše efikasno i da im omogući jednostavno i brzo poslovanje. S obzirom na to da se upravo iz njihovih prihoda finansiraju pomenute institucije, imaju pravo tražiti pouzdanu i transparentnu uslugu, bez dugotrajnih zastoja i birokratskih prepreka.
Vrijeme je za konkretne i efikasne korake, a ne prebacivanje odgovornosti s jedne institucije na drugu.
Ulaganje u digitalizaciju i modernizaciju administrativnih procedura mora postati prioritet, jer samo tako može doći do stvarnog poboljšanja poslovnog ambijenta i smanjenja prepreka za sve one koji doprinose ekonomskom rastu i zapošljavanju.