
Niskobudžetni irski avioprevoznik Ryanair saopštio je danas da je zabilježio oštar pad dobiti i gotovo stagnaciju prihoda u prvoj polovini poslovne godine, kao rezultat nižih cijena karata koje su nadjačale veći broj putnika.
U šestomjesečnom periodu zaključno sa krajem septembra, ukupni operativni prihod Ryanaira bio je veći za jedan odsto u poređenju sa istim prošlogodišnjim periodom i iznosio je 8,69 milijardi eura.
Prihod od redovnih letova smanjen je za dva odsto, na 5,95 milijardi eura.
Operativna dobit pala je za 17 odsto, na dvije milijarde eura, dok se gotovo u istom postotku smanjila i neto dobit, kliznuvši na 1,791 milijardu eura.
Kompanija je od aprila do septembra prevezla 115.3 miliona putnika, što je devet odsto više u odnosu na prethodnu godinu, uz stabilan faktor popunjenosti od 95 odsto.
Niže cijene karata
Uprava ističe da je Uskrs ove godine „pao“ u poslednja tri mjeseca prethodne poslovne godine Ryanaira, građani su smanjili potrošnju zbog viših troškova zaduživanja, a online rezervacije preko turističkih agencija bile su slabije nego prošle godine.
Ovakvi uslovi su zahtijevali od Ryanaira da uvede značajnije cjenovne podsticaje nego što je bilo očekivano, pa su cijene karata u prvoj polovini poslovne 2025. godine bile niže za 10 odsto u odnosu na prošlu godinu, uz pad od 15 odsto u prvom tromjesečju i 7 odsto u tri ljetnja mjeseca.
U cijeloj poslovnoj godini, koja se završava u martu 2025., Ryanair bi trebalo da preveze između 198 i 200 miliona putnika, što je osam odsto više u odnosu na poslovnu 2024. godinu, pod uslovom da se problemi s isporukama Boeingovih aviona ne pogoršaju.
Očekuje se manje putnika
„Skromna“ naknada za kašnjenje isporuka aviona u prvoj polovini tekuće poslovne godine ne „pokriva“ „značajan uticaj“ izgubljenih pet miliona putnika u cijeloj poslovnoj 2025. godini, naglašavaju iz kompanije.
Ryanair će i u poslovnoj 2026. prevesti pet miliona putnika manje nego što je prvobitno bilo očekivano, odnosno ukupno 210 miliona, prema novim procjenama.