
Mercedes-Benz je prošle nedelje objavio svoje tromjesečne podatke o prodaji i finansijama, koji pokazuju pozitivne znakove za dosadašnju godinu. Njemački premium proizvođač automobila je zabilježio 515.746 isporuka u drugom tromjesječju 2023., što predstavlja rast od 6 posto u poređenju s istim periodom prošle godine, s vrhunskim odjeljenjima Mercedes-AMG i Mercedes-Maybach koji uživaju rast od 19 odnosno 39 posto.
Ipak, iako stvari izgledaju dobro za drugu polovinu godine, proizvođač nema namjeru da spušta cijene. Naime, Mercedes će nastaviti da podiže cijene svojih proizvoda, a to je potvrdio i glavni finansijski direktor, Harald Wilhelm, odmah nakon saopštavanja finansijskog izveštaja za drugo tromjesječje.
“Da li će poluga cijena biti jednako jaka u narednim kvartalima? Bićemo malo oprezniji… ali još uvek moramo da probavimo povećanja troškova,” rekao je Wilhelm za Automotive News Europe tokom konferencije za novinare. Ali zašto je to poskupljenje? Pa, jednostavno rečeno, Mercedes procjenjuje da će njegovi troškovi nastaviti da rastu u nadolazećim mjesecima, prenosi Jutarnji.hr.
To uključuje troškove proizvodnje, kao i troškove nekretnina, postrojenja i opreme, istraživanja i razvoja. Proizvođač automobila računa da su njegovi troškovi u 2023. znatno viši u poređenju s 2022.
S vedrije strane, Mercedes je jedna od rijetkih kompanija koje izvještava o “primetno poboljšanom” lancu snabdijevanja. Takođe, očekuje se da će cijene energije i dalje biti na znatno nižem nivou nego prethodne godine do kraja 2023., a takođe i u prosjeku za celu godinu.
Međutim, dok Nijemci vjeruju da će to imati koristi za razvoj automobilskih tržišta u drugoj polovini ove godine, potražnja za novim premium automobilima će vjerovatno ostati prigušena na nekim od najvažnijih tržišta marke.
Posljednje, ali ne i najmanje važno – s obzirom na kontinuirani rast cijena – kakva su predviđanja proizvođača automobila za drugu polovinu 2023. u pogledu prodaje? Očekuje se da će stopa prodaje iz prvog polugodišta ostati na približno istom nivou, te se zato godišnja prodaja vidi na nivou prethodne godine.