
Nakon Hyundaija i Kije, treća korejska automobilska marka SsangYong ponovno želi napraviti probitak na naše tržište.
Nekoliko godina izbivanja bilo je uvjetovano i nekim promjenama u vlasništvu same kompanije iza koje sada stoji dotična KG grupa. No, kako to i inače biva, nama kao krajnjim korisnicima nije toliko niti bitno ko je vlasnik kompanije. Uglavnom, sada imaju cilj ponovno veći proboj na europsko tlo, pa osim modela Musso Grand imaju spremno još nekoliko modela.
Prvi model povratka ove korejske marke u salone pripada pick-up segmentu u kojem ne vlada neka prevelika gužva. Konkurencije nema previše. Musso Grand nastao je na osnovi modela Rexton, a modeli pripremljeni za naše tržište dolaze s N1 homologacijom. To znači da se mogu registrovati kao privredna vozila s mogućnošću kompletnog odbitka PDV-a za poduzetnike.
Jedan motor, ručni ili automatski mjenjač
Iako inače postoji nekoliko opcija kabine, za naše tržište predviđena je samo jedna. Ona najveća, Double Cab kabina, a kada je na raspolaganju i najviše prostora i luksuza, te nešto manje teretnog prostora. Kod pogonske grupe nama baš opcije biranja. Tu je raspoloživa jedina opcija. Riječ je o snažnom turbodizelskom motoru, koji je navodno plod SsangYongovog iskustva. 2,2-litreni motor razvija 202 KS pri 3800 okretaja u minuti te 441 Nm najvećeg okretnog momenta u području od već niskih 1400 do 2800 okretaja. Za prijenos snage do pogonskih točkova na raspolaganju su 6-stepeni ručni mjenjač ili 6-stepeni automatski mjenjač renomiranog japanskog proizvođača Aisin.
S djelomičnim 4WD pogonom vozač može sam izabrati kada će aktivirati sistem s obzirom na promijenjene prilike na cesti ili terenu. To omogućava viši stepen sigurnosti i učinkovitosti djelovanja u usporedbi s tradicionalnim sustemima pogona na četiri točka. Aisinov 6-stepeni automatski mjenjač zadužen je za optimiziranu izmjenu stepena prijenosa u različitim voznim uslovima na cesti.
Posebna mogućnost vuče
Stražnji ovjes s lisnatim oprugama garantuje da se ovaj model vozi uglađeno i dobro se ponaša i pod velikim teretnim opterećenjem i kod vuče. Musso Grand ima mogućnost vuče 3 tone (s automatskim mjenjačem), odnosno najveća ukupna dozvoljena masa vozila i prikolice je 6450 kg (ručni mjenjač) odnosno 6750 kg (automatski mjenjač). Zaštitno područje je dio okvira koje kod čeonog sudara doživljava najveći udarac. Ova zona zaštite ili ‘kutija’ koncipirana je tako da upija tu silu udarca i štiti putnike u kabini. Na blatnih ili snijegom prekrivenim površinama može doći do proklizavanja jednog od točkova, odnosno da ostane u zraku. Tada blokada diferencijala prenosi okretni moment na točak koji ima bolji kontakt s podlogom. Tako Musso Grand ima odgovarajući pogon i na najskliskijim podlogama.
Za razliku od tradicionalne monovolumenske konstrukcije koju koriste neki proizvođači pick-upova, kod Musso Granda su karoserija, motor i ovjes postavljeni na novom quad okviru. Struktura četverouglog okvira, izrađenog od čelika s izuzetno visokom čvrstoćom rastezanja, iznimno je tvrda i vrlo učinkovita u izolaciji udaraca u vožnji po razgibanom terenu ili neravninama te tako garantuje optimalnu čvrstoću i stabilnost.