“planira da izazove niskobudžetne auto-brendove”

Stellantis sa kineskim automobilom napada evropsko tržište Dacije

IMG 2318

Stellantis planira da izazove niskobudžetne auto-brendove, kao što je Dacia, jeftinim automobilima iz novog zajedničkog preduzeća sa kineskim proizvođačem automobila Leapmotor.

Italijansko-američka korporacija je prošlog oktobra uložila 1,5 milijardu evra u 21 odsto udjela u firmi Leapmotor, a dvije kompanije su formirale zajedničko preduzeće pod nazivom Leapmotor International, u kojem Stelantis ima 51 odsto udjela.

On daje Stellantisu ekskluzivna prava za proizvodnju, izvoz i prodaju Leapmotor proizvoda van Kine, piše Automotive News Europe.

Sve počinje sa malim električnim automobilom T03, koji će se ove godine sklapati od gotovih komponenti u Poljskoj.

Ostala tržišta uključuju Bliski istok, jugoistočnu Aziju i Latinsku Ameriku. Partnerstvo daje Stellantisu alate da se takmiči na kineskom automobilskom tržištu, najvećem na svijetu, nakon nekoliko teških godina u kojima su brendovi kao što su Peugeot i Citroen izgubili većinu svog tržišnog udjela u Kini, a Jeep obustavio proizvodnju u toj zemlji.

Sredinom prošle decenije, PSA grupa, sada dio Stellantisa, prodavala je više od 700.000 automobila godišnje u Kini.

U početku će glavni proizvodi marke Leapmotor za Evropu biti mali automobil T03 i C10 (SUV dužine 4.750 mm), koji će navodno biti dostupan u EV i hibridnim verzijama.

Očekuje se da će C10 i T03 dobiti sertifikat EU do sredine juna. Još dva mini automobila su u razvoju i planirana su za lansiranje nakon 2024.

Dugoročno, Leapmotor će pokriti različite segmente sa SUV-ovima i krosoverima, a svi modeli će biti dostupni u verzijama sa desnim volanom.

T03 navodno ima domet od 280 kilometara i motor od 70 kW. Biće velika konkurencija modelu Dacia Spring Electric.

Pretpostavlja se da bi ovaj automobil u Evropi mogao da košta oko 20.000 evra.

SUV C10 ima dvije verzije - čisto električnu i električnu sa SUS motorom koji služi kao generator struje za povećanje dometa.