POSLJEDNJA NADA

Stellantis u misiji spašavanja Maseratija: Udruživanje s Alfom Romeom

Masserati

Nakon dramatičnog pada prodaje od čak 57 posto u 2024. godini – na svega 11.300 isporučenih vozila – legendarni Maserati našao se na prekretnici.

Kompanija Stellantis, u čijem vlasništvu se nalazi ova luksuzna marka iz Modene, odbacila je glasine o prodaji ili gašenju brenda, ali priznaje da su hitne promjene neophodne.

Spas dolazi iznutra – i to iz Torina. Stellantis planira intenzivirati saradnju Maseratija i Alfa Romea, još jednog slavnog, ali trenutno posrnulog italijanskog brenda koji također traži izlaz iz stagnacije. U fokusu je zajednički razvoj novih modela, dijeljenje proizvodnih i inženjerskih resursa, te restrukturiranje prodajne mreže u Italiji i šire.

Iako se ne radi o spajanju kompanija, već o strateškoj saradnji, očekivanja su velika. Santo Fićili, izvršni direktor obje marke, potvrdio je da je plan već pripremljen, ali da čeka zeleno svjetlo novog generalnog direktora Stellantisa, Antonija Filoze. Ključni sastanak zakazan je za 23. juni.

Sinergija bez fuzije

Fićili je za australski magazin Drive pojasnio da Alfa i Maserati imaju različite pozicije unutar Stellantisa – Alfa je “premijum” brend, dok Maserati zauzima “luksuznu” nišu. Zajednički rad podrazumijeva smanjenje troškova kroz dijeljenje platformi, tehnologije i resursa, ali zadržavanje identiteta svakog brenda.

“Naravno da radimo na razvoju vozila. To je jedan od stubova ovog plana. Ali plan obuhvata i širu sliku – od organizacione strukture, preko dilerske mreže, pa sve do optimizacije proizvodnih pogona u Italiji”, rekao je Fićili. “Pred nama je ogroman posao, ali završni elementi plana već su na stolu.”

Gdje je Maserati skrenuo s puta?

Prema bivšem šefu Stellantisa, Karlosu Tavarešu, problem nije bio u kvalitetu proizvoda, već u marketinškoj strategiji koja nije uspjela jasno pozicionirati Maserati na globalnom tržištu. Umjesto statusnog simbola, brend je postao neprepoznatljiv u borbi s konkurencijom iz Njemačke i Velike Britanije.

Poseban udarac stigao je s otkazivanjem električne verzije supersportskog modela MC20, jer je tržište pokazalo da klijentela koja cilja na Maserati još uvijek preferira motore s unutrašnjim sagorijevanjem. Novi Quattroporte, koji će zamijeniti i Ghibli, odgođen je do 2028. godine.

Ni Alfa Romeo nije u boljoj situaciji. Razvoj sljedeće generacije modela Stelvio i Giulia usporen je zbog promjene plana – prvobitno planirani kao potpuno električni, sada će ipak dobiti i varijante sa SUS motorima, što zahtijeva dodatni razvojni ciklus.

Preispitivanje električne strategije

Alfa i Maserati, poput mnogih proizvođača, revidiraju ranije zacrtani pravac potpunog prelaska na električni pogon. Realnost tržišta, pogotovo u segmentima luksuza i sporta, pokazuje da elektrifikacija neće ići tako brzo kako se očekivalo. Povratak SUS verzijama djeluje kao pokušaj da se zadrže tradicionalni kupci i osigura stabilan prihod.

U trenutku kada konkurencija ne pokazuje znakove usporavanja, Stellantis se nada da će povratak talijanskih marki u život doći kroz pametnu saradnju, a ne još jednu sporu korporativnu reformu. Ključ će biti u brzini i hrabrosti odluka koje dolaze već krajem juna.